iPhone bardziej przydatny w biznesie

Nowa wersja oprogramowania dla smartfonów Apple uczyni je bardziej przydatnymi w zastosowaniach biznesowych. System w wersji 2.0 ma pozwalać na korzystanie z technologii push mail, tunelowanie VPN i synchronizację z Microsoft Exchange.

W czerwcu zeszłego roku Ken Dulaney z agencji analitycznej Gartner był jednym z największych krytyków wykorzystywania terminali Apple w zastosowaniach biznesowych. Możliwości nowej wersji oprogramowania dla iPhone`a przekonały go do zmiany stanowiska. "iPhone z podstawową wersją firmware był urządzeniem typowo konsumenckim. Oferował niewiele więcej niż możliwość przeglądania Internetu i obsługę aplikacji opartych na silniku przeglądarki internetowej" - mówi. "Wraz z udostępnieniem finalnej wersji 2.0 firmware dla smartfona Apple'a sytuacja ulegnie zmianie. Pozwoli on bowiem na lepszą integrację iPhone`ów ze środowiskiem firmowym oraz obsługę aplikacji biznesowych. Urządzenie Apple stanie się także bezpieczniejsze" - dodaje analityk.

Według zapowiedzi nowy system ma znacząco rozbudowywać funkcjonalność iPhone`a. Wprowadzona zostanie m.in. obsługa technologii direct push (protokół Exchange ActiveSync) i tunelowania VPN (wraz z protokołem IPSec) oraz możliwość zdalnego usunięcia danych znajdujących się w pamięci telefonu. Usprawniona zostanie również obsługa certyfikatów i kluczy identyfikacyjnych, a także szyfrowanych połączeń Wi-Fi. Apple zamierza również ułatwić tworzenie i dystrybucję aplikacji tworzonych przez zewnętrznych programistów, w tym dostawców zintegrowanych systemów biznesowych.

Zobacz również:

Ponadto przedstawiciele Suna zapowiedzieli stworzenie wirtualnej maszyny Java dla urządzeń Apple. Tym samym system obsługujący iPhone`a zyska możliwości, których brakowało mu w stosunku do innych systemów. Obecnie praktycznie wszystkie telefony wykorzystywane w biznesie pracują pod kontrolą oprogramowania BlackBerry, Windows Mobile lub Symbian. Finalna wersja nowego firmware zostanie udostępniona 29 czerwca 2008 r., dokładnie rok po premierze iPhone`a.

Warto zauważyć, że działania Apple zmierzają w kierunku odwrotnym niż większości producentów urządzeń mobilnych. Nokia i Research In Motion - producent BlackBerry, próbują wejść na rynek konsumencki, Apple zaś stara się zwiększyć obecność na rynku rozwiązań biznesowych.


TOP 200