iPad Pro, czyli Apple szuka dla siebie miejsca w biznesie

Apple stara się zaznaczyć swoją obecność na rynku Enterprise. iPad Pro, czyli nowy 12,9-calowy tablet w ofercie firmy z Cupertino jest próbą zwrócenia uwagi przedstawicieli biznesu na urządzenia z systemem iOS.

Tablety Apple'a to urządzenia kojarzone do tej pory głównie z konsumpcją treści. Producent iPadów chce jednak zmienić postrzeganie tych urządzeń. Nowy iPad Pro, czyli tablet z dużym 12,9-calowym ekranem, jest pozycjonowany jako urządzenie stworzone przede wszystkim do pracy.

Apple przez wiele lat utrzymywało, że tablety są idealnymi urządzeniami do konsumpcji treści. Na prezentacjach tych urządzeń większy nacisk kładzie się na korzystanie z serwisów społecznościowych, czytanie wiadomości i oglądanie filmów niż na tworzenie własnych, autorskich treści.

Zobacz również:

  • iPhone z 2007 roku sprzedany na aukcji za rekordową kwotę
  • Jak wymienić używane urządzenia firmowe na zniżkę na nowy sprzęt? Sprawdź, jak działa odkup sprzętu w iMad!

Co prawda na iPady powstało sporo oprogramowania dla profesjonalistów, to do tej pory te urządzenia rzadko kiedy były brane pod uwagę jako alternatywa dla klasycznego notebooka. Apple prezentując 12,9-calowy model chce zmienić postrzeganie tych urządzeń.

Tablet działający pod kontrolą systemu iOS można kupić z dodatkowym ryskiem i klawiaturą. Z tego powodu, biorąc pod uwagę również długość przekątnej ekranu, nie sposób nie porównać nowego produktu Apple'a do wydanego wcześniej tabletu Surface 3 Pro od Microsoftu.

Chociaż iPad Pro jest pozycjonowany jako bezpośrednia konkurencja dla tabletów z rodziny Microsoft Surface, to na prezentacji urządzenia Apple'a pojawił się przedstawiciel Microsoftu. Na scenie w San Francisco opowiadał o tym, jakie możliwości daje nowy tablet użytkownikom pakietu Office.

Kirk Koenigsbauer zaprezentował na iPadzie Pro pakiet biurowy do systemu iOS. Nowe wersji aplikacji takich jak Word, Excel i PowerPoint mogą na iPadach pracować teraz na jednym ekranie z innymi programami, także z tymi pochodzącymi spoza pakietu biurowego od Microsoftu.

Swoje aplikacje do nowego tabletu Apple prezentowali również przedstawiciele Adobe oraz 3D4Medical. Eric Snowden z Adobe pokazał trzy nowe aplikacje mobilne do obróbki grafiki. Po nim na scenę weszła Irene Walsh z 3D4Medical, która opowiadała o tym, jak iPad Pro może się przydać w pracy lekarza.

iPad Pro, czyli Apple szuka dla siebie miejsca w biznesie

iPad Pro to 12,9-calowy tablet Apple'a z rysikiem

Apple widzi w świecie biznesu spory potencjał. Po podpisaniu umów z Cisco i IBM stworzenie iPada Pro było logicznym kolejnym posunięciem. Nowy tablet nie służy przede wszystkim do oglądania filmów i przeglądania serwisów społecznościowych. To urządzenie zaprojektowane dla ludzi biznesu, które ma za zadanie zwiększyć ich produktywność. iPhone też jest istotnym elementem układanki.

Jednym z pomysłów na zaznaczenie przez Apple'a swojej obecności w biznesie jest przekonanie firm, że telefony stacjonarne nie są już potrzebne. To iPhone powinien być jedynym telefonem który monitorują pracownicy, zwłaszcza w czasach w których wiele osób pracuje w terenie i rzadko kiedy spędza całe dnie przy biurku.

Jednym z pomysłów jest rezygnacja z klasycznych telefonów IP na rzecz iPhone'ów. Cisco na mowy umowy z Apple chce pomóc firmie z Cupertino sprzedawać więcej iPadów i iPhone'ów użytkownikom biznesowym. Sieci tego producenta mają w przyszłości zostać zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych Apple'a.

Cisco to nie jedyna firma z sektora biznesowego, z którą Apple utrzymuje dobre relacje. Wiemy o tym, że firma Tima Cooka zawarła porozumienie z IBM-em. Ta współpraca została ogłoszona już rok temu, ale jak na razie nie mamy zbyt wielu informacji na temat tego, czego dokładnie dotyczy.

Zainteresowanie Apple'a rynkiem biznesowym jest nie do przeoczenia. Nowy 12,9-calowy iPad Pro nie okazał się też zbyt dużym zaskoczeniem, bo informacje o pracach nad tego typu urządzeniem pojawiły się znacznie wcześniej. Nawet na etapie plotek nie były one jednak szczególne zaskakujące, bo budowa tego tabletu jest rozsądnym kolejnym krokiem.

Nowy tablet kierowany jest do dwóch grup klientów. Są to kreatywni profesjonaliści oraz pracownicy biznesu, dla których iPad Pro może stać się podstawowym narzędziem pracy. iPad Pro wejdzie do sprzedaży w listopadzie i będzie urządzeniem z segmentu premium wycenionym podobnie do MacBooków.

Najtańsza wersja tabletu o pojemności 32 GB ma kosztować aż 799 dol. To znacznie więcej, niż mniejsze iPady, które pozostały w ofercie. Wersja z dyskiem 128 GB wyceniona została z kolei na 949 dol. podczas gdy model z modułem LTE jest droższy o kolejne 130 dol.

Osoby zainteresowane iPadem Pro powinny pomyśleć też o zakupie dodatkowych akcesoriów, które znacząco podnoszą wartość użytkową tego tabletu. W ofercie Apple'a pojawiła się dedykowana nowemu urządzeniu klawiatura będąca jednocześnie etui. Kosztuje ona dodatkowe 169 dol. Rysik Apple Pencil to z kolei koszt 99 dol.

Biorąc pod uwagę ceny urządzenia i jego akcesoriów, która w najwyższej konfiguracji przekraczają 1300 dol. można doszukać się kolejnej przesłanki, że to urządzenie dla rynku biznesowego. Dla konsumentów tablet w cenie komputery wysokiej klasy jest urządzeniem mało opłacalnym.

Apple co prawda na swojej prezentacji nie wspominało bezpośrednio o biznesie, ale cena urządzenia, jego możliwości i sposób prezentacji nie pozostawiają złudzeń, dla kogo stworzono iPada Pro.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200