i-biz wprowadza opłaty

Popularny serwis internetowy jako jeden z nielicznych w Polsce zdecydował się na wprowadzenie opłat za dostęp do swoich zasobów informacyjnych

Serwis internetowy i-biz.pl informujący o biznesowym wykorzystaniu Internetu przestaje być dostępny bezpłatnie. 4 czerwca 2001 roku dziennik stanie się serwisem udostępnianym wyłącznie prenumeratorom. Roczna subskrypcja obejmująca dostęp do internetowych serwisów informacyjnych będzie kosztować 1800 zł netto.

Serwis, funkcjonujący do tej pory równolegle pod adresami http://www.i-biz.pl oraz http://www.i-biz.com.pl zostanie podzielony na dwa działy. Według Wojciecha Nowańskiego, marketing managera w VFP Communications (właściciela serwisu), z witryny i-biz.pl usunięta zostanie sekcja informacyjna. Będzie ona dostępna wyłącznie w serwisie i-biz.com.pl, który jednocześnie stanie się serwisem płatnym. Po opłaceniu abonamentu użytkownicy uzyskają dostęp do internetowych serwisów informacyjnych oraz otrzymają roczną prenumeratę "papierowego" wydania miesięcznika i-biz. Te osoby, które wcześniej wykupiły prenumeratę drukowanej wersji magazynu będą miały dostęp do płatnych serwisów bez dodatkowej opłaty do końca obowiązywania ich prenumeraty.

Zobacz również:

  • OWASP Poland Day

Subskrybenci serwisów informacyjnych i-biza będą otrzymywać codzienny newsletter zawierający jedynie tytuł informacji oraz odnośnik do jej pełnej wersji w serwisie i-biz.com.pl. Nowański twierdzi, że wymóg każdorazowego logowania się w serwisie WWW pozwoli na uniknięcie nieautoryzowanego kopiowania newsletterów, co byłoby nieuniknione, gdyby list zawierał pełne wersje informacji.

Przedstawiciele i-biza nie byli w stanie określić, jak duża liczba osób skorzysta z możliwości subskrypcji. Według Nowańskiego i-biz nie stawia na ilość prenumeratorów. Twierdzi on, że z punktu widzenia marketingu korzystniejsze jest posiadanie 10 prenumeratorów znanych z imienia, nazwiska i stanowiska, niż 100 anonimowych.

Wydawnictwo VFP Communications zajmuje się dostarczaniem informacji handlowych, ze szczególnym uwzględnieniem dziedziny Internetu, mediów, marketingu i reklamy. Jest wydawcą dwutygodnika Media i Marketing Polska, papierowego miesięcznika i-biz.