eCard wprowadza mikropłatności

Spółka uruchomiła system pozwalający serwisom internetowym pobierać kilkugroszowe opłaty za dostęp do konkretnych zasobów czy oferowanych usług.

Spółka eCard uruchomiła zapowiadany już na początku br. system internetowych mikropłatnosci. Pozwala on serwisom internetowym na pobieranie niewielkich opłat za dostęp do konkretnych zasobów czy korzystanie z oferowanych przez nie usług. eCard spodziewa się, że do końca br. z tej formy płatności skorzysta kilkadziesiąt firm i serwisów internetowych - informacyjnych czy np. muzycznych. eCard będzie zarabiać na prowizjach od transakcji. Pierwszym serwisem, który zdecydował się na wprowadzenie mikropłatności eCardu jest sklep internetowy Amazonia.pl.

Aby skorzystać z systemu mikropłatności, internauta będzie musiał zarejestrować się na witrynie firmy, gdzie otrzyma hasło uprawniające go do wglądu i w stan swojego rachunku i jego kontroli. Internauta otrzyma specjalne wirtualne konto bankowe w BRE Banku, na które przelewać będzie określone kwoty (od 25 do 100 zł). Elektroniczny portfel od tego momentu umożliwi mu korzystanie z serwisów, które oferują informacje za opłatą. Firma zapewnia, że operator serwisu ma 100% gwarancji otrzymania należności za udostępnioną usługę. W momencie, kiedy internauta dokona zakupu konkretnych informacji lub usług system mikropłatności automatycznie blokuje odpowiednią kwotę i zdejmuje ją z konta klienta.

Zobacz również:

  • Facebook bez treści informacyjnych w Kanadzie

Konkurencją dla systemu MikroPłatności jest uruchomiony w marcu br. system WellPay, stworzony przez spółkę BillBird.pl, należącą do krakowskiego funduszu IIF i funduszu Innova Capital. WellPay.pl pośredniczy między wszelkimi systemami płatności internetowych, a sklepem, czy internetowym portalem.

eCard jest spółką stworzoną w marcu 2000 r. Jej udziałowcami są ComputerLand S.A. (42,8% udziałów), Bank Zachodni WBK (28,6% udziałów) i Pierwszy Polski Fundusz Rozwoju BRE Sp. z o.o. (28,6% udziałów). Kapitał akcyjny spółki wynosi 5,6 mln złotych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200