e-handel spożywczy nadal w powijakach

Jedynie 2% internautów w Europie kupowało do tej pory artykuły spożywcze w Sieci - wynika z najnowszych badań opublikowanych przez Forrester Research.

W Europie sprzedaż żywności przez Internet jest najbardziej popularna w Wielkiej Brytanii. Aż 5% mieszkańców Wysp Brytyjskich kupowało jedzenie w Sieci w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Jednocześnie Brytyjczycy stanowią 50% Europejczyków, którzy zaopatrują się w artykuły spożywcze w Internecie.

Badania Forrestera wykazują, że najczęstszymi klientami internetowych sklepów spożywczych są pracujące kobiety oraz rodziny o dochodach przewyższających średnią krajową. Zakupy robią oni częściej i wydają więcej pieniędzy (niemal dwa razy więcej) na zakupy on-line, niż pozostali klienci internetowych sklepów. Każdy klient internetowych sklepów spożywczych, na zakupy w Sieci w ciągu ostatnich trzech miesięcy wydał średnio 411 EUR (415 USD). Dla porównania na każdego innego użytkownika, który dokonuje zakupów w Sieci, ale nie odwiedza sklepów spożywczych on-line, przypada średnio 228 EUR (230 USD) wydanych na zakupy w Internecie.

Zobacz również:

  • Intel sprzedaje swoje kolejne udziały w spółce IMS
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200