e-debata "IT bez krawata" poświęcona outsourcingowi IT

Outsourcing IT to temat nienowy, a mimo tego wciąż budzący różne wątpliwości u potencjalnych beneficjentów. Z czym powinien liczyć się przedsiębiorca szukający możliwości redukowania kosztów i usprawnienia firmowego IT w ten sposób?

Outsourcing IT to temat nieobcy zwłaszcza przedsiębiorstwom sektora MSP, zastanawiającym się nad sposobami oszczędzania na dziedzinach nie związanych z esencjonalnym profilem ich działalności. Outsourcing IT polega, co oczywiste, na przekazaniu zadań związanych z obsługą informatyczną przedsiębiorstwa zewnętrznej, wyspecjalizowanej w tym zakresie firmie. Czy warto jest korzystać z takich usług? A jeśli tak, kiedy to robić i jak właściwie określić zakres zadań, które bezpiecznie można zlecić na zewnątrz? Te i inne kwestie związane z outsourcingiem IT poruszane były podczas transmitowanej na żywo e-debaty z serii „IT bez krawata”.

Na pytania redaktora Computerworld Szymona Augustyniaka starali się odpowiedzieć Paweł Szymański, Consulting Director w Comarch oraz Rafał Roszak, Dyrektor Marketingu Beyond.pl. W ramach czterech kolejnych rund pytań goście debaty dotykali między innymi kwestii opłacalności outsourcingu IT, wypracowywania ram współpracy z zewnętrznym partnerem, zakresu kompetencji zlecanych na zewnątrz oraz tych mających pozostać w firmie, a także kwestii bezpieczeństwa czy rozwoju wachlarza usług oferowanych przez outsourcerów.

Zobacz również:

  • Strategiczna współpraca NTT DATA Business Solutions i Beyond.pl
  • Anna Pruska objęła stanowisko prezesa zarządu Comarch

Słuchacze mieli okazję dowiedzieć się na przykład, jak prawidłowo określić, które z firmowych usług IT bez szkody można wydelegować na zewnątrz, oraz w jaki sposób wiąże się to z funkcjonowaniem własnych struktur IT w kontekście specyfiki działania danego przedsiębiorstwa. „Audyt efektywności operacyjnej IT sprawdza, po pierwsze, czym my, jako outsourcer, mamy się zająć, a po drugie – na ile struktura w którą wchodzimy jest dojrzała.” - mówi Paweł Szymański z Comarchu, i podkreśla: „Audyt wskazuje te elementy, które na wyjściu mogą, a nawet powinny być poprawione, bo wejście w outsourcing jest też dobrym pretekstem by pewne rzeczy zmienić.” Jedną z niewątpliwych zalet outsourcingu jest bowiem możliwość obiektywnego spojrzenia na problemy czy trudności w działaniu firmowego IT, nie dotknięta zaangażowaniem w firmowe struktury organizacyjne czy kontekst personalny.

Nagranie debaty dostępne jest w całości bezpłatnie po zalogowaniu na stronie www.idg.pl/tv/edebata-it-bez-krawata-outsourcing-it/. Zachęcamy do zapoznania się z tematem zwłaszcza przedstawicieli firm szukających sposobów na optymalizację kosztów działania swych przedsiębiorstw.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200