Zynga: 500 mln w rundzie inwestycyjnej i wycena na 10 mld dolarów

Producent popularnych gier dla serwisu Facebook podobno zebrał już w rundzie inwestycyjnej prawie 500 mln dolarów i wyceniany jest obecnie na 10 mld. Zynga może potrzebować tych pieniędzy, by zwiększyć swą wartość przed wejściem na giełdę lub do wykonywania kolejnych zakupów.

Serwis internetowy AllThingsD podało wczoraj, powołując się na liczne źródła, że Zynga zebrała w rundzie inwestycyjnej już prawie 500 mln dolarów od inwestorów prywatnych, a jej wartość jest obecnie oceniania na 10 mld dolarów. Wśród inwestorów wymieniani są Morgan Stanley, T. Rowe Price, Fidelity Investments i Kleiner Perkins.

W poniedziałek, w internetowej wersji Wall Street Journal można było przeczytać, że Zynga zebrała już 250 mln dolarów, a jej wartość jest szacowana na 7 - 9 mld dolarów. Jak zauważa TechCrunch, to więcej niż wartość notowanego na giełdzie EA, giganta w świecie tradycyjnych gier komputerowych, który na rynku NASDAQ wyceniany jest na 6,2 mld dolarów.

Jak Zynga zarabia?

Zynga to twórca takich gier społecznościowych, takich jak m.in. CityVille, FarmVille i Mafia Wars, dostępny w serwisie Facebook. Firma sprzedaje w nich wirtualne przedmioty za realne pieniądze, a biznes okazuje się bardzo dochodowy. Obecnie niektóre gry Zyngi dostępne są też w serwisach MySpace i Yahoo! oraz na telefonach komórkowych. Firma ciągle szuka nowych sposobów dotarcia do odbiorców. Wszystkie tytuły firmy maja łącznie 275 mln aktywnych użykowników, w tym 96 mln graczy w CityVille.

Wall Strett Journal napisał, że Zynga w zeszłym roku miała 850 mln przychodu i 400 mln zysku. Nie brak firmie pieniędzy na bieżącą działalność, więc runda inwestycyjna ma na celu raczej zwiększenie wartość firmy przed jej wejściem na giełdę, którego eksperci spodziewają się w tym lub przyszłym roku. Dodatkowe pieniądze mogą również być potrzebne do przejmowania kolejnych firm oraz zatrudnienia nowych pracowników, których firma ma obecnie około 1 500.

Giełda czeka na internetowych potentatów

Facebook w ostatniej rundzie inwestycyjnej zebrał 1,5 mld dolarów, a Groupon prawie 1 miliard. Obecnie Facebook wyceniany jest na około 50 mld dol, Groupon na 15 miliardów, a Twitter na 8 - 10 mld dolarów, czyli podobnie do obecnej wyceny Zyngi. W październiku minionego roku producenta gier online wyceniano na 5,5 mld dolarów.

Producent gier, podobnie jak Facebook, Twitter i Groupon, ciągle pozostaje na rynku prywatnym i nie ogłosił jeszcze pierwszej oferty publicznej. Spośród dużych firm związanych z Internetem najbliżej tego jest obecnie LinkedIn. Twórcy serwisu złożyli już odpowiednie dokumenty.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200