Zunifikowana komunikacja trafia do mniejszych firm

Szansa dla małych - komunikacja z chmur

Choć spora cześć, zwłaszcza większych organizacji wdraża rozwiązania Unified Communications we własnym zakresie, to rośnie udział rozwiązań dostarczanych w modelu chmury. Współczesne usługi UC w chmurze funkcjonują pod różnymi nazwami jak: usługi typu CaaS (Communications as a Service), czy UCaaS (Unified Communications as a Service). Dzięki chmurze zaawansowane systemy, na które dotychczas mogli pozwolić sobie wyłącznie duzi gracze, teraz są w zasięgu małych i średnich firm. Możliwość wdrożenia systemu w formie usługi, za którą płaci się miesięczne rachunki to dobry pomysł zwłaszcza dla sektora MŚP. Chmura jest też świetnym rozwiązaniem dla przedsiębiorstw o zmiennych potrzebach komunikacyjnych. Ogromna większość firm nie jest w stanie przewidzieć warunków w jakich będą funkcjonować za 2-3 lata i dlatego wolą przeskalowywać na zapas swoje rozwiązania i ponosić w związku z tym znacznie większe koszty aby zapewnić ciągłość działania swoich organizacji. A rozwiązanie w modelu cloud pozwala w bardzo krótkim czasie uruchomić praktycznie nieograniczoną liczbę lokalizacji i numerów. Korzystanie ze zintegrowanej komunikacji będzie coraz łatwiejsze. - Kolejne generacje systemów będą wykorzystywać WebRCT, dzięki czemu sama już przeglądarka internetowa może być wykorzystywana do komunikacji głosowej i wideo bez konieczności instalowania jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania (typu plugin czy dedykowany softphone) bo stronie klienta. Architektura taka oznacza łatwy dostęp do rozwiązania a jednocześnie daje bardzo elastyczne możliwości mieszania kanałów komunikacyjnych w tym samym interfejsie użytkownika, w pojedynczym oknie Przy równoległym coraz szerszym wykorzystaniu do komunikacji wewnątrz firm platform typu mediów społecznościowych, daje to bardzo ciekawe perspektywy rozwoju rozwiązań nazywanych social business. - mówi Andrzej Zdrojek, Dyrektor Działu Wsparcia Sprzedaży w Unify.

Michał Misiak, dyrektor IT Focus Telecom Polska

Zunifikowana komunikacja trafia do mniejszych firm
Wdrożenia Unified Communications pozostają dotąd domeną dużych firm i korporacji, jednak obserwujemy wyraźny trend w obszarze MŚP do coraz częstszych wdrożeń platformy UCaaS. Chmura wypiera tradycyjne rozwiązania do komunikacji i zastępuje je zaawansowanymi platformami, na których całą komunikację zewnętrzną i wewnętrzną można połączyć w jeden system. Na ich korzyść przemawiają dodatkowo niskie koszty wdrożenia oraz utrzymania platformy, a także podatność na integrację z systemami, z których firma obecnie korzysta. W perspektywie kilku najbliższych lat możemy być świadkami końca ery tradycyjnych narzędzi komunikacji, takich jak centrale telefoniczne. Dla rozwoju UC w polskim MSP kluczowe będzie najbliższe 6 lat.

Zobacz również:

  • Cyfrowa transformacja z AI - co nowego na Google Cloud Next 24

Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence

Zunifikowana komunikacja trafia do mniejszych firm
Firmy z sektora MŚP inwestują w profesjonalne rozwiązania komunikacji zunifikowanej, aby zwiększyć kontrolę nad procesami współpracy zespołowej oraz obsługi klienta, a także otworzyć drogę do modelu pracy zdalnej, który jest dla nich szczególnie korzystny. Praca zdalna wymaga jednak nowoczesnego rozwiązania Unified Communications, umożliwiającego zarządzanie komunikacją, niezależnie od ich fizycznej lokalizacji. Obniżenie bariery inwestycyjnej i wprowadzenie 0dzięki chmurze) przewidywalnych kosztów miesięcznych zamiast jednorazowego wydatku na licencję przed wdrożeniem systemu jest szczególnie korzystne dla mniejszych firm, które często nie posiadają wystarczających środków na dużą inwestycję teleinformatyczną.

Piotr Mechliński, Dyrektor Rozwoju Biznesu, T-Systems Polska

Zunifikowana komunikacja trafia do mniejszych firm
Sektor MŚP może korzystać z telefonii VoIP, zunifikowanych powiadomień, ale także pełnego Unified Communication – zarządzanie dostępnością, multimedialnych konferencji, integracji z social media czy platformami produkcyjnymi IT. Ważne, aby środowisko UC było uniwersalne, nie wymagało rewolucji w sieci komputerowej, a jednocześnie było w pełni zintegrowane z tymi systemami, z których firmy już korzystają m.in. smartfonami, rozwiązaniami IT, jak np. poczta firmowa. Niezwykle istotne jest zapewnienie możliwości skorzystania z obsługi klienta w postaci Contact Center czy integracja z social media

Procent firm korzystających z wideokonferencji, pracy grupowej i sieci społecznościowych w ramach rozwiązań Unified Communications

2014

wideokonferencje - 75

Konferencje w sieci - 64

Praca grupowa - 56

Sieci społecznościowe - 38

2015

wideokonferencje - 90

Konferencje w sieci - 85

Praca grupowa - 85

Sieci społecznościowe - 68

(źródło: Infonetics Research, UC Cloud and On-Preemises strategies and Vendor Leadership, North America Enterprise Survey, marzec 2014)

UCaaS - najistotniejsze korzyści ze zunifikowanej komunikacji w chmurze w proc. wskazań

- dostęp możliwy przez całą dobę - 64 %

- szybszy dostęp do nowych aplikacji i funkcjonalności - 56 %

- obniżenie kosztów - 56 %

- zwiększona skalowalność - 50 %

- zapewnia spokój kierownictwu firmy - 50 %

- krótszy czas wdrożenia - 47 %

- poprawa dostępności aplikacji /wyników - 44 %

- redukcja działu IT - 39 proc.

- transformacja procesów biznesowych - 33 proc.

(źródło: Channelvisionmag.com, 2013)


TOP 200