Zoom wprowadza limity w wersji darmowej

Rozmowa 1 na 1 na darmowym Zoomie potrwa nie więcej niż 40 minut.

Zoom wprowadzi ograniczenia / Fot. Visuals, Unsplash.com

Zoom wprowadzi ograniczenia / Fot. Visuals, Unsplash.com

Nawet jeśli rozmawiamy tylko z jedną osobą na darmowym Zoomie, po 40 minutach rozmowa zostanie automatycznie zakończona. Zoom wprowadził ograniczenie spotkań do 40 minut, chyba że zdecydujemy się na zakup płatnej wersji narzędzia. Dodajmy, że wcześniej podobne ograniczenia dotyczyły tylko bezpłatnych rozmów z co najmniej trzema osobami.

Sprawdź: HEIC to JPG

Zobacz również:

  • Microsoft Teams zapewni lepszy dźwięk za sprawą AI
  • 7 sposobów na podtrzymanie komunikacji i poczucia wspólnoty w zespołach zdalnych i hybrydowych

Firma wyjaśnia na swojej stronie wsparcia technicznego, że "Zoom zmienia limit czasu trwania spotkań 1:1 hostowanych przez użytkowników Basic (bezpłatne konta)". Zmiana obejmuje zarówno spotkania grupowe, osobiste pokoje spotkań, jak i dowolne rozmowy 1:1.

Zoom podaje, że bezpłatne spotkania zakończą się po 40 minutach niezależnie od tego, czy użytkownicy są aktywni, czy też bezczynni. Dotyczy to następujących scenariuszy: jeden gospodarz i brak uczestników; jeden gospodarz i jeden lub więcej uczestników jednocześnie; brak gospodarza i jednego lub więcej uczestników w tym samym czasie, którzy dołączyli przed gospodarzem.

Nawet jeśli nie pojawi się gospodarz, a spotkanie jest bezczynne, 40-minutowe odliczenie rozpocznie się gdy tylko przybędzie pierwszy uczestnik.

Zoom szuka sposobu na zwiększenie sprzedaży

Pandemia Covid-19 zmusiła wiele osób i firm do przejścia w tryb pracy zdalnej, gdzie wirtualne spotkania stały się nową normalnością. Platformy takie jak Zoom były i nadal są wykorzystywane do kontaktów służbowych, ale także z rodziną i przyjaciółmi, jak i szkoły do prowadzenia zajęć. Ponieważ ogromna liczba firm przeszła po pandemii do hybrydowego środowiska pracy, albo nawet w pełni zdalnego, narzędzia takie jak Zoom czy Teams są nadal wykorzystywane. Jednocześnie rynek jest bardzo konkurencyjny, a nowych użytkowników nie przybywa w takim tempie jak miało to miejsce w trakcie wybuchu pandemii.

Zobacz: Emotka

Zoom, podobnie jak inne firmy, szuka sposobu na zwiększanie przychodów. Jeden ze sposobów? Wprowadzanie ograniczeń w wersji bezpłatnej, aby niejako wymusić zakup usługi. Dla porównania, płatna wersja Zooma pozwala nawet na 30-godzinne spotkanie, więc ludzie nie muszą się martwić, że zostaną przedwcześnie wyrzuceni.

Zoom oferuje różne plany subskrypcyjne, od 14,99 dol./mc lub 149,90 dol./rok za użytkownika.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200