Zoom szuka szans na dalszy rozwój. Chce zainteresować klientów korporacyjnych

Aplikacja Zoom cieszyła się ogromnym wzrostem w czasie pandemii, ale obecnie jej rozwój wyhamował. Teraz chce skupić się na pozyskiwaniu dużych klientów korporacyjnych.

Zoom stawia na korporacje / Fot. Gabriel Benois, Unsplash.com

Zoom stawia na korporacje / Fot. Gabriel Benois, Unsplash.com

Firma wideokonferencyjna ujawniła najnowsze wyniki kwartalne. I choć są one ciągle dobre, nawet gdy pracownicy z całego świata wracają do biur, perspektywy na dalszy rozwój są już wyraźnie słabsze.

I tak, Zoom odnotował przychody w czwartym kwartale roku obrotowego w wysokości 1,07 mld dol., co jest wzrostem o 21% rok do roku, przy całkowitych przychodach za rok w wysokości nieco ponad 4 mld dol. Aby jednak odnieść sukces w przyszłości i nie stracić wielu inwestorów, Zoom chce rozszerzać działalność i skupi się na klientach korporacyjnych.

Zobacz również:

  • Zoom wraca do swoich biur
  • Google wypróbowuje eksperymentalną funkcję bezpieczeństwa w Singapurze
  • Green screen zmierza do Microsoft Teams

Zobacz: Koparka Bitcoina

Jak tłumaczył w komunikacie Eric S. Yuan, dyrektor generalny Zoom, "firma osiągnęła dobre wyniki, wraz ze zwiększoną rentownością i wzrostem przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej. Nasza baza klientów stale rosła i znajdowaliśmy nowe przypadki użycia dla naszej poszerzającej się platformy komunikacyjnej". Jednocześnie dodał, że patrząc w przyszłość, firma oczekuje, że klienci będą ciągle używać aplikacji takich jak Zoom, natomiast przede wszystkim to firmy potrzebują sprawnej platformy komunikacyjnej. "Takiej, która jest zintegrowana, bezpieczna i łatwa w użyciu. Jesteśmy dumni, że możemy przewodzić transformacji cyfrowej w komunikacji" - dodał.

Pandemia napędziła wzrost Zooma

Po zaobserwowaniu ogromnego tempa wzrostu podczas pandemii wielu ekspertów i analityków zastanawiało się nad tym, jak Zoom poradzi sobie z utrzymaniem takiego rozwoju w przyszłości. Rośnie bowiem presja na firmie - inwestorzy obawiają się, że zacznie ona tracić klientów, kiedy ludzie wracają do biur i mniej osób pracuje zdalnie.

Sprawdź: JPG to PDF

Zoom od pewnego czasu stawia na pracę hybrydową i często komunikuje firmom i klientom indywidualnym, że ułatwia pracę właśnie w takim trybie. Zapewnia, jak twierdzi, "komfortowe środowisko" do pracy zarówno z domu, jak i biura.

Jednocześnie firma wykorzystuje dostępne technologie, by próbować sił na nowych obszarach. Dla przykładu uruchomiła Zoom Contact Center, platformę obsługi klienta, która pozwala firmom na szybką interakcję ze swoimi klientami.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200