Zoom szuka szans na dalszy rozwój. Chce zainteresować klientów korporacyjnych
-
- 02.03.2022, godz. 07:33
Aplikacja Zoom cieszyła się ogromnym wzrostem w czasie pandemii, ale obecnie jej rozwój wyhamował. Teraz chce skupić się na pozyskiwaniu dużych klientów korporacyjnych.

Zoom stawia na korporacje / Fot. Gabriel Benois, Unsplash.com
Firma wideokonferencyjna ujawniła najnowsze wyniki kwartalne. I choć są one ciągle dobre, nawet gdy pracownicy z całego świata wracają do biur, perspektywy na dalszy rozwój są już wyraźnie słabsze.
I tak, Zoom odnotował przychody w czwartym kwartale roku obrotowego w wysokości 1,07 mld dol., co jest wzrostem o 21% rok do roku, przy całkowitych przychodach za rok w wysokości nieco ponad 4 mld dol. Aby jednak odnieść sukces w przyszłości i nie stracić wielu inwestorów, Zoom chce rozszerzać działalność i skupi się na klientach korporacyjnych.
Zobacz również:
- Zoom z szerszym wsparciem AI
- Smartwatche z WearOS upodobnią się do Apple Watch
- Google Meet z nową funkcją - 360-stopniowym wirtualnym tłem
Zobacz: Koparka Bitcoina
Jak tłumaczył w komunikacie Eric S. Yuan, dyrektor generalny Zoom, "firma osiągnęła dobre wyniki, wraz ze zwiększoną rentownością i wzrostem przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej. Nasza baza klientów stale rosła i znajdowaliśmy nowe przypadki użycia dla naszej poszerzającej się platformy komunikacyjnej". Jednocześnie dodał, że patrząc w przyszłość, firma oczekuje, że klienci będą ciągle używać aplikacji takich jak Zoom, natomiast przede wszystkim to firmy potrzebują sprawnej platformy komunikacyjnej. "Takiej, która jest zintegrowana, bezpieczna i łatwa w użyciu. Jesteśmy dumni, że możemy przewodzić transformacji cyfrowej w komunikacji" - dodał.
Pandemia napędziła wzrost Zooma
Po zaobserwowaniu ogromnego tempa wzrostu podczas pandemii wielu ekspertów i analityków zastanawiało się nad tym, jak Zoom poradzi sobie z utrzymaniem takiego rozwoju w przyszłości. Rośnie bowiem presja na firmie - inwestorzy obawiają się, że zacznie ona tracić klientów, kiedy ludzie wracają do biur i mniej osób pracuje zdalnie.
Sprawdź: JPG to PDF
Zoom od pewnego czasu stawia na pracę hybrydową i często komunikuje firmom i klientom indywidualnym, że ułatwia pracę właśnie w takim trybie. Zapewnia, jak twierdzi, "komfortowe środowisko" do pracy zarówno z domu, jak i biura.
Jednocześnie firma wykorzystuje dostępne technologie, by próbować sił na nowych obszarach. Dla przykładu uruchomiła Zoom Contact Center, platformę obsługi klienta, która pozwala firmom na szybką interakcję ze swoimi klientami.