Zoom na Macu może nas nagrywać nawet gdy go nie używamy

Użytkownicy komputerów Apple zgłosili, że Zoom utrzymuje włączony mikrofon nawet po zakończeniu rozmowy. Wystarczy że mamy aplikację uruchomioną w tle.

Zoom nie wyłącza mikrofonu na Macu / Fot. Materiały producenta

Zoom nie wyłącza mikrofonu na Macu / Fot. Materiały producenta

Problem dotyczy aplikacji Zoom przeznaczonej na MacBooki z systemem macOS Monterey.

Sprawdź: Koparka kryptowalut

Jak to możliwe, że użytkownicy odkryli ten problem? Ponieważ Apple stara się w ostatnich miesiącach zwiększać działania mające na celu ochronę prywatności. I tak, producent iPhone'ów i MacBooków wdrożył wizualną wskazówkę w oprogramowaniu, która ostrzega, gdy aplikacja lub urządzenie uzyskuje dostęp do mikrofonu czy kamery. Wizualne alerty pojawiają się na pasku menu jako pomarańczowa kropka, gdy używany jest mikrofon, albo zielona kropka, gdy jest to aparat.

Zobacz również:

  • Zoom wraca do swoich biur
  • Duża zmiana - Apple zezwala na tworzenie emulatorów gier

Po wydaniu systemu macOS Monterey pod koniec zeszłego roku, użytkownicy Zooma szybko zauważyli problem i wyrazili swoje obawy w serwisie Zoom Community. To skłoniło dostawcę Zooma do wydania odpowiedniej aktualizacji pod koniec grudnia, która miała usunąć ten problem.

I teraz robi się ciekawie. Informacje o wydaniu aktualizacji mówią, że wersja Zoom 5.9.1 (3506) "rozwiązała problem dotyczący wyzwalania wskaźnika mikrofonu, gdy nie uczestniczysz w spotkaniu na macOS Monterey". Wydaje się jednak, że poprawka nie została w praktyce wdrożona, bo użytkownicy nadal widzą pomarańczową kropkę.

Użytkownicy skarżą się, że problem nadal występuje. Jeden z nich napisał: "Najnowsza aktualizacja nie rozwiązała problemu. Właśnie ponownie zauważyłem pomarańczową kropkę, a aplikacja Timing.app sugeruje mi, że byłem na 2-godzinnej rozmowie na Zoom, mimo że już dawno nie brałem udziału w spotkaniu".

Rzecznik Zoom poinformował, że firma analizuje problem. Na razie jednak nie ma oficjalnego komentarza.

Zobacz: Aplikacja Kwarantanna domowa

Obecnie, gdy więcej osób pracuje w domu, wielu użytkowników ma stale uruchomioną aplikację Zoom. Ta działa w tle, aby można było wygodnie odbierać połączenia. W świetle obecnych doniesień warto jednak otwierać aplikację wtedy, gdy jej potrzebujemy, i całkowicie zamykać, gdy nie jesteśmy już na callu. Warto robić to także na Windows. System nie ma tego typu powiadomień, ale nie można założyć, że problem dotyczy tylko macOS.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200