Znaczna część aplikacji mobilnych… jest martwa
- 28.08.2013, godz. 10:38
Zostają wrzucone do App Store czy Google Play, gdzie nikt się nimi nie interesuje. Nawet ich autorzy.
Bardzo interesującymi wynikami badań podzieliła się firma StarDust, która przyjrzała się trzem najważniejszym usługom, z których pobieramy aplikacje na urządzenia mobilne. Dokument opublikowany przez firmę może być sporym zaskoczeniem dla użytkowników (i twórców aplikacji) iOS, Androida i Windows Phone.
StarDust twierdzi, że 60% aplikacji z Apple App Store nigdy nie doczekało się aktualizacji, a jednocześnie mają mniej niż 10 recenzji. W przypadku Google Play wskaźnik ten wyniósł 41%. Najgorzej jest natomiast z aplikacjami dla Windows Phone. W ich przypadku aż 69% nie otrzymało ani jednej aktualizacji i ma zaledwie garść recenzji.
Zobacz również:
- Nearby Sharing od Google - wygodny sposób na przesyłanie plików
- Duża zmiana - Apple zezwala na tworzenie emulatorów gier
- Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes
Temat recenzji również jest ciekawy. Badania wskazują, że zachęcanie użytkowników do ich pisania daje niewiele. Opinie na temat aplikacji w większości spisywane są zaraz po premierze programów. W przypadku iOS, 80% recenzji publikowanych jest w 18 dni od premiery aplikacji. Dla Androida i Windows Phone jest to odpowiednio 16 i 13 dni.
Autorzy badania twierdzą ponadto, że połowa wszystkich wydawanych aplikacji nigdy nie doczeka się update’u , co wprost wskazuje, że praktycznie nikt się nimi nie zainteresował, prawie nikt ich nie używa, a same aplikacje po prostu nie pokryły kosztów ich stworzenia. Mało tego, 68% wszystkich aplikacji z Google Play pobrano mniej niż 5000 razy. Powinno to dać do myślenia twórcom myślącym o zarobieniu pieniędzy na tej platformie. Tu warto zresztą dodać, że połowa aplikacji pobieranych z App Store, to aplikacje płatne. W przypadku Androida jest to 32%.
Czy jednak daje? Badania wskazują, że niespecjalnie. StarDust twierdzi, że każdego dnia w omawianych usługach pojawia się średnio 2371 aplikacji. 47% z nich do programy dla Androida, 41% dla iOS, a 12% dla Windows Phone.
StarDust policzyło również, że w App Store znajduje się 617,436 aplikacji (Apple twierdzi, że jest ich ponad 900 tys.), a w Google Play 484,271 (Google twierdzi, że już milion). Liczby te różnić się mają między innymi z tego powodu, że firma nie brała pod uwagę tych aplikacji, które nie doczekały się aktualizacji do najnowszych wersji systemów operacyjnych lub takich, których twórcy na pewno przestali istnieć jako firma.