Znaczna część aplikacji mobilnych… jest martwa

Zostają wrzucone do App Store czy Google Play, gdzie nikt się nimi nie interesuje. Nawet ich autorzy.

Znaczna część aplikacji mobilnych… jest martwa

Aplikacje w App Store

Bardzo interesującymi wynikami badań podzieliła się firma StarDust, która przyjrzała się trzem najważniejszym usługom, z których pobieramy aplikacje na urządzenia mobilne. Dokument opublikowany przez firmę może być sporym zaskoczeniem dla użytkowników (i twórców aplikacji) iOS, Androida i Windows Phone.

StarDust twierdzi, że 60% aplikacji z Apple App Store nigdy nie doczekało się aktualizacji, a jednocześnie mają mniej niż 10 recenzji. W przypadku Google Play wskaźnik ten wyniósł 41%. Najgorzej jest natomiast z aplikacjami dla Windows Phone. W ich przypadku aż 69% nie otrzymało ani jednej aktualizacji i ma zaledwie garść recenzji.

Zobacz również:

  • Nearby Sharing od Google - wygodny sposób na przesyłanie plików
  • Duża zmiana - Apple zezwala na tworzenie emulatorów gier
  • Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes

Temat recenzji również jest ciekawy. Badania wskazują, że zachęcanie użytkowników do ich pisania daje niewiele. Opinie na temat aplikacji w większości spisywane są zaraz po premierze programów. W przypadku iOS, 80% recenzji publikowanych jest w 18 dni od premiery aplikacji. Dla Androida i Windows Phone jest to odpowiednio 16 i 13 dni.

Autorzy badania twierdzą ponadto, że połowa wszystkich wydawanych aplikacji nigdy nie doczeka się update’u , co wprost wskazuje, że praktycznie nikt się nimi nie zainteresował, prawie nikt ich nie używa, a same aplikacje po prostu nie pokryły kosztów ich stworzenia. Mało tego, 68% wszystkich aplikacji z Google Play pobrano mniej niż 5000 razy. Powinno to dać do myślenia twórcom myślącym o zarobieniu pieniędzy na tej platformie. Tu warto zresztą dodać, że połowa aplikacji pobieranych z App Store, to aplikacje płatne. W przypadku Androida jest to 32%.

Czy jednak daje? Badania wskazują, że niespecjalnie. StarDust twierdzi, że każdego dnia w omawianych usługach pojawia się średnio 2371 aplikacji. 47% z nich do programy dla Androida, 41% dla iOS, a 12% dla Windows Phone.

StarDust policzyło również, że w App Store znajduje się 617,436 aplikacji (Apple twierdzi, że jest ich ponad 900 tys.), a w Google Play 484,271 (Google twierdzi, że już milion). Liczby te różnić się mają między innymi z tego powodu, że firma nie brała pod uwagę tych aplikacji, które nie doczekały się aktualizacji do najnowszych wersji systemów operacyjnych lub takich, których twórcy na pewno przestali istnieć jako firma.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200