Zmiany w dystrybucji rozwiązań Sybase

Współpraca lokalna

Nadal trwają również analizy dotyczące potencjału wspólnej działalności SAP i Sybase na rynkach lokalnych. "Przed fuzją nasza współpraca była podobna do współpracy z innymi firmami. Wspólnie pracowaliśmy raczej nad konkretnymi projektami, niż regularnie i na stałe. Teraz zaczynamy przyglądać się potencjałowi, jaki kryje się za kupnem Sybase. Na razie ostrożnie, bo w końcu funkcjonować mamy osobno, a wspólnych produktów jeszcze nie ma. Bardzo czekamy na te produkty - potencjał za rozwiązaniami mobilnymi, jak wiadomo, jest więcej niż obiecujący" - uważa Ewa Kwiecień, PR Manager SAP w regionie CEE.

Fuzja obu firm przyćmiła jednak zmiany w polskiej sieci dystrybutorów rozwiązań amerykańskiej spółki, w tym zmianę jej oficjalnego przedstawiciela. Formalnie Sybase jest obecna na polskim rynku od 1997 r. Wtedy miano oficjalnego przedstawiciela amerykańskiej firmy w Polsce zyskało… Sybase Polska. Sytuacja ta zmieniła się w połowie 2010 r. Z końcem czerwca dotychczasowa umowa przedstawicielstwa wygasła. Jednocześnie nazwa firmy Sybase Polska zmieniła się na SPS Poland. Wraz z nazwą zmieniły się też przysługujące nowej spółce i nadawane przez Sybase uprawnienia. Firma utraciła m.in. prawo do sprzedaży licencji na oprogramowanie Sybase.

Od lipca za sprzedaż licencji oraz wsparcie techniczne rozwiązań Sybase odpowiedzialna jest Sybase Products Poland (SPP). Przedstawiciele firmy zapowiadają m.in. rozwój oferty oprogramowania bazującego na rozwiązaniach Sybase oraz poszerzenie sieci dystrybutorów. "Mamy w planie agresywne działania w zakresie rozwiązań takich jak analityka i rozwiązania mobilne. Aby je zrealizować rozpoczynamy w Polsce program rekrutacji partnerów, który z dużym powodzeniem realizujemy już na całym świecie. Przez partnerów rozumiemy firmy tworzące aplikacje na potrzeby polskiego rynku, integratorów systemów oraz resellerów" - mówi Euan MacAra, kierujący działalnością SPP w regionie.

Natomiast SPS Poland (d. Sybase Polska) pozostaje operatorem autoryzowanego centrum szkoleniowego Sybase. Spółka rozszerza również grono partnerów. Przedstawiciele firmy SPS Poland zapowiadają również zamiar świadczenia profesjonalnych usług dla produktów Sybase oraz innych technologii. "Kompetencje z zakresu Sybase poszerzamy o technologie komplementarne w obszarach naszej specjalizacji. Podpisaliśmy umowę dystrybucyjną z firmą Bradmark, na bazie której proponujemy klientom usługi i rozwiązania do monitorowania i proaktywnego zarządzania środowiskami bazodanowymi, nie tylko Sybase. Współpracujemy również z firmą SAP w obszarze dostarczania mobilnej platformy aplikacji i procesów. Jesteśmy także partnerem SAP Business Objects" - podkreśla Joanna Małaśnicka, dyrektor marketingu SPS Poland.


TOP 200