Zmiana nazwy na Meta niewiele pomogła Facebookowi

Okazuje się, że zmiana nazwy Facebooka na Meta przyniosła odwrotny skutek od zakładanego - zaufanie do nowej marki zmalało. Tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Harris Poll, firmę badającą rebranding i biznesowe skutki tego typu operacji.

Źródło: Facebook

Facebook przez zmianą nazwy na Meta był ostro krytykowany za swoją politykę dotyczącą ochrony prywatności użytkowników. Decydując się zmianę nazwy, korporacja miała nadzieję, że trend ten ulegnie zmianie. Jednak raport pokazuje, że nie udało się osiągnąć zamierzonego rezultatu.

Według danych zawartych w raporcie Per Fast Company, wskaźnik zaufania do Facebooka spadł na początku października tego roku do wyjątkowo niskiego, nie notowanego wcześniej poziomu poniżej 6%. Firmie udało się w następnych tygodniach nieco odrobić straty i pod koniec października było to 11%. Ten zwyżkowy trend zatrzymał się po ogłoszeniu decyzji o zmianie nazwy na Meta i zaufanie ponownie spadło o 5 punktów proc. wracając do wartości niewiele większej od 6%.

Zobacz również:

  • Najlepsi partnerzy HPE nagrodzeni
  • Metaverse na cenzurowanym
  • Twórca wyrażenia “metaverse” ma do Facebooka pretensję

Dyrektor generalny firmy Meta, Mark Zuckerberg, zapewnia, że rebranding nie ma nic wspólnego z jej gorszymi notowaniami. Eksperci od PR i brandingu są jednak zgodni co do tego, że sama zmiana nazwy niewiele pomoże Facebookowi i firma będzie musiała podjąć jeszcze wiele działań, aby zaufanie do niej wróciło do poziomu sprzed kilku lat.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200