Zintegrowana komunikacja

Coral integruje usługi DECT z PSTN

Dostarczane przez Polixela dla Telekomunikacji Polskiej systemy telekomunikacyjne PABX Coral firmy Tadiran Telecom Business Systems mogą funkcjonować w wielu zastosowaniach jako: tradycyjne zakładowe centrale abonenckie, centrale tranzytowe, mostek telekonferencyjny czy element systemu call center, a także jako system łączności telefonii bezprzewodowej DECT. Integrowanie usług przewodowych (PSTN, ISDN, Ethernet) z bezprzewodowymi (DECT) jest charakterystyczną cechą współczesnych central abonenckich. Zaimplementowana w centrali Coral technologia VoIP zezwala ponadto na współpracę z sieciami pakietowymi IP lub Frame Relay oraz obsługę zintegrowanego systemu poczty głosowej, łącząc funkcje standardowej poczty głosowej i automatycznego operatora DISA z systemem interaktywnych odpowiedzi IVR. Nową funkcją centrali abonenckiej jest opcja Unified Messaging przeznaczona do obsługi wiadomości głosowych, faksowych i e-mailowych.

Głosowa platforma Contactis

Zintegrowana komunikacja

Przykład platformy głosowej dla operatorów GSM

Wind Telecom dwa lata temu rozszerzył funkcje platformy Contactis, integrującej środowisko call center, o rozwiązanie Contactis Multimodal Services Platform przeznaczone dla operatorów telekomunikacyjnych. Platforma zaprojektowana przy współpracy z firmami Intel i Microsoft wykorzystuje różnorodne kanały i technologie komunikacyjne: telefon, SMS, MMS, WAP, e-mail. Rozwiązanie dedykowane operatorom telefonii komórkowej i stacjonarnej oraz sektorowi usługowemu (portale, ISP, ASP) umożliwia tworzenie platformy głosowej, pozwalającej na zwiększenie przychodów przypadających na abonenta (ARPU). Możliwa jest także integracja różnych systemów z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury, gdzie kolejno udostępniane nowe usługi minimalizują dodatkowe koszty wdrożenia. Przy użyciu modułu Contactis Multimodal Services Platform została uruchomiona usługa głosowego dostępu do poczty elektronicznej Plusnet w sieci komórkowej Plus GSM.

Zintegrowana poczta

Zintegrowana komunikacja

Informacja na żądanie

Oferowana przez Topcall aplikacja Voice Access spełnia funkcję poczty głosowej wzbogaconej o cechy, umożliwiające dostęp do skrzynek głosowych przez telefon oraz za pośrednictwem klienta poczty elektronicznej. Korzystając z uniwersalnej skrzynki pocztowej, można za pomocą telefonu odsłuchać przekazy faksowe i poczty elektronicznej konwertowane na głos przez automat TTS. Nowością rozwiązania jest możliwość przekierowania za pomocą telefonu wiadomości e-mailowych lub faksowych na wskazany numer lub adres. Dzięki temu można stosunkowo łatwo integrować usługi głosowe oraz poczty elektronicznej, adaptując aplikację do różnych istniejących w przedsiębiorstwie systemów pocztowych (Topcall, MS Exchange, Lotus Notes, Novell GroupWise). Aplikacja Voice Access uzupełniona modułem mobilnym oraz obsługą IVR pozwala na współpracę z różnymi technologiami przekazów bezprzewodowych (SMS, MMS, WAP) - co jest podstawą organizowania uniwersalnego klienta poczty elektronicznej i głosowej w mobilnym środowisku pracy przedsiębiorstwa.

Instant Messaging Ericssona

Ericsson uzupełnił ofertę usług komunikacji natychmiastowej, wprowadzając na rynek ujednolicony system przesyłania wiadomości Messaging over IP. Nowy produkt Ericsson Instant Messaging - nazywany wcześniej IMPS (Instant Messaging and Presence Service) - firma stworzyła w mobilnym standardzie OMA/Wireless Village, z uwzględnieniem technologii natychmiastowej komunikacji głosowej PoC (Push to Talk over Cellular), używanej w sieciach bezprzewodowych. Rozwiązanie zapewnia użytkownikom sieci komórkowych współdziałanie różnych usług, niezależnie od operatora sieci czy rodzaju urządzeń końcowych. Program umożliwia także testowanie współpracy sieci i usług, sprawdzanie wydajności sieci oraz weryfikację przebiegu komunikacji w środowiskach obejmujących różne technologie bezprzewodowe: GSM, GPRS, CDMA2000 i WCDMA. Projekty dotyczące nowych sposobów komunikacji Ericsson zrealizował w sieciach komórkowych GSM, m.in. dla Polskiej Telefonii Cyfrowej oraz niedawno dla niezależnego operatora Energis Polska.


TOP 200