Zintegrowana komunikacja

Tegorocznym hitem zintegrowanej komunikacji IP jest aplikacja klasy P2P o nazwie Skype, używana do prowadzenia bezpłatnych rozmów klasy VoIP między komputerami - o jakości przewyższającej dotychczas znane rozwiązania. Innowacyjność tej aplikacji polega jednak na możliwości łączenia się multimedialnego komputera z dowolnym aparatem stacjonarnych sieci telefonicznych na całym świecie za znikomą opłatą, regulowaną poprzez wykupienie przedpłaconej (prepaid) karty aplikacji Skype. Zarówno pod względem niewielkich wymagań co do jakości łącza, funkcjonalności aplikacji, jak i uzyskiwanej jakości głosu aplikacja ta jest obecnie bezkonkurencyjnym rozwiązaniem telefonii głosowej VoIP, obejmującej praktycznie cały świat.

Jedna skrzynka kontaktowa

Zunifikowane systemy wiadomości UMS (Unified Message System) stanowią podstawę tworzenia uniwersalnych skrzynek kontaktowych, w których można rejestrować, przetwarzać i odbierać informacje pochodzące z różnych źródeł (SMS, MMS, faks, e-mail, poczta głosowa, WWW, portale). Oprócz tradycyjnego odsłuchiwania przez telefon treści wiadomości e-mail, wpisów w kalendarzu czy przesyłania informacji z bazy kontaktowej, pozwalają one na obsługę folderów wiadomości użytkownika z flagami ważności (wysoka, niska), a także na automatyczne usuwanie, przekazywanie i odpowiadanie na wszelkie wiadomości e-mailowe. Terminarz może sam wysyłać pocztę elektroniczną do bazy kontaktowej, pozwala na odsłuchiwanie zadań na dzień następny i z dnia poprzedniego, rejestrowanie informacji o wielodniowych i cyklicznych terminach oraz reagowanie na przesyłane zaproszenia do udziału w spotkaniach.

Zintegrowana komunikacja

Koncepcja jednolitej skrzynki głosowej

Zaawansowane aplikacje uniwersalnej skrzynki kontaktowej umożliwiają: słownikowe wyszukiwanie kontaktów za pomocą głosu z możliwością ustawiania rodzaju czytanych informacji (e-mail lub kontakty), konwersję tekstu na głos (TTS - Text-to-Speech), obsługę systemu za pomocą kodów DTMF lub w technologii automatycznego rozpoznawania mowy (ASR) dla wielu języków narodowych - w tym polskiego. Dostęp do zawartości winien być obligatoryjnie zabezpieczony identyfikatorem i kodem PIN, a przekonfigurowanie ustawień możliwe z przeglądarki internetowej lub telefonu stacjonarnego. Jednym z takich rozwiązań stosowanych w Polsce jest aplikacja Contactis PimVox (Wind Telecom), zapewniająca bezprzewodowy, głosowy dostęp z osobistego komunikatora, zwykłego telefonu stacjonarnego lub GSM, bez konieczności korzystania z komputera.

Przykłady integrowania usług i platform

OmniTouch Unified Communication

Zintegrowana komunikacja

Platforma sieci zintegrowanej

Platforma integracyjna OmniTouch Alcatela stanowi element sieci następnej generacji. Umożliwia ona wdrażanie zunifikowanego systemu komunikacji poprzez obsługę aplikacji opartych na otwartych standardach oprogramowania: XML/SOAP, VoiceXML, SIP i J2EE. Oprogramowanie Unified Communication można integrować z istniejącymi zasobami i aplikacjami przedsiębiorstwa, takimi jak: korporacyjne serwery pocztowe (Microsoft Exchange/Outlook, Lotus Domino/Notes), centrale PABX pochodzące od różnych dostawców, portale korporacyjne (IBM Websphere Portal, Microsoft SharePoint Portal, BEA WebLogic), biznesowe aplikacje do zarządzania kontaktami z klientem (CRM) oraz zasobami przedsiębiorstwa (ERP), usługami katalogowymi i bazą danych.

Wśród oferowanych funkcji znajdują się rozbudowane usługi telefonów programowych (softphone), dostęp do aplikacji z bezprzewodowych urządzeń PDA, stacjonarny dostęp głosowy do aplikacji, system rozpoznawania mowy z obsługą języków narodowych wraz z możliwością personalizacji usług. Moduł firmowy składa się z czterech aplikacji IP, które współpracują ze sobą, wykorzystując wspólne środowisko. Aplikacja My Assistant to komunikator używający interfejsu przeglądarki internetowej i technologii VXML (Voice XML), My Messaging - aplikacja do przesyłania wiadomości w technologii VXML, My Phone - moduł obsługi telefonii PC, My Teamwork - zestaw aplikacji do obsługi konferencji internetowych i instant messaging. Od ub.r. firmy Alcatel i IBM współpracują nad rozszerzeniem ujednoliconej komunikacji, której celem jest uzyskanie narzędzia pozwalającego na obsługę komunikacji w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie ma zawierać aplikacje komunikacyjne Alcatel OmniTouch Unified Communication zintegrowane z technologią Workplace firmy IBM.

Applan CP dla operatorów GSM

Firma DCS Computer Consultants Group udostępnia w Polsce platformę Aplan Communications Platform, która umożliwia integrowanie usług mobilnych z wykorzystaniem popularnych mediów: SMS, MMS, WAP, faks, IVR, WWW oraz poczty e-mail. Do transmisji stacjonarnych aplikacja wykorzystuje bramki brzegowe WWW/SMS, e-mail/SMS i oprogramowanie faksowe, do usług mobilnych natomiast standardy komunikacyjne: SMS, MMS, WAP oraz IVR. Dwukierunkowa bramka sms.idea.pl platformy Applan CP, zainstalowana (2001 r.) w centrum danych DCS operatora PTK Centertel, zapewnia komunikację łączami stałymi z infrastrukturą wszystkich trzech operatorów GSM w Polsce.


TOP 200