Zestaw API Direct3D

3-wymiarowa grafika Microsoftu nie tylko dla Windows.

3-wymiarowa grafika Microsoftu nie tylko dla Windows.

Microsoft Corp. wprowadza na rynek API Direct3D, interfejs programistyczny przeznaczony do tworzenia interaktywnej grafiki 3-wymiarowej, wyświetlanej w czasie rzeczywistym na typowych komputerach PC i w Internecie. Direct3D jest uzupełnieniem DirectX - rodziny interaktywnych technologii multimedialnych opracowywanych przez Microsoft, która zawierała dotychczas zestawy funkcji dla programistów: DirectDraw, DirectSound, DirectInput oraz DirectPlay.

Direct3D jest rozwinięciem pakietu Reality Lab zakupionego w ub.r. przez Microsoft wraz z firmą RenderMorphics Ltd.

Oprogramowanie zawiera zoptymalizowany moduł renderingu, funkcje do obsługi odwzorowywania tekstury fotograficznej i obrazów wideo na animowanych obiektach 3-wymiarowych, wydajnego łączenia obiektów 2- i 3-wymiarowych, animacji, zarządzania scenami oraz ułatwiony dostęp do funkcji sprzętowych przyspieszających wyświetlanie grafiki.

Nowy zestaw narzędzi wraz z pozostałymi elementami DirectX jest przeznaczony przede wszystkim dla programistów tworzących gry lub programy interakcyjne nowej generacji. Direct3D ma być dostępne w II kw. br. w zestawie SDK (Software Development Kit), dostarczonym przez sieć Microsoft Developers Network. Firma zamierza udzielić bezpłatnej licencji na moduły wykonawcze włączane do programów działających pod systemami operacyjnymi Microsoftu. Direct3D będzie wchodził w skład przyszłych wersji Windows 95 i Windows NT Workstation. Obecnie dostępna jest wersja dla Windows 95, a do końca br. mają się pojawić wersje Direct3D dla Windows NT oraz systemów Power Macintosh.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200