Zdecydowana większość firm zwiększy budżety na cyberbezpieczeństwo w 2022

Międzynarodowa Rada Bezpieczeństwa Neustar (NISC - Neustar International Security Council) przeprowadziła badanie, z którego wynika że firmy ponownie zwiększą budżety na cyberbezpieczeństwo.

Cyberbezpieczeństwo kluczowe dla firm na 2022 / Fot. ThisisEngineering RAEng, Unsplash.com

Cyberbezpieczeństwo kluczowe dla firm na 2022 / Fot. ThisisEngineering RAEng, Unsplash.com

O plany związane z wydatkami zapytano 302 specjalistów ds. bezpieczeństwa IT. Ponad czterech na pięciu (81%) zwiększy swoje budżety na bezpieczeństwo IT w 2022 r. W prawie jednej czwartej przypadków (24%) budżet wzrośnie o 31 - 50 proc.

Cyberbezpieczeństwo jako priorytet na 2022 rok

Część pieniędzy firmy przeznaczą na zatrudnianie i współpracę z zewnętrznymi dostawcami. Prawie wszyscy (88%) uważają, że luka w umiejętnościach wpłynie na ich strategię - na rynku brakuje specjalistów ds. bezpieczeństwa. Z kolei 71% planuje zwiększyć swoją zależność od dostawców zewnętrznych. Poza tym, ponad połowa (56%) planuje rekrutację nowych członków zespołu. Czy to się uda? Czas pokaże.

Zobacz również:

  • Dostosowanie strategii bezpieczeństwa do celów ESG: Następny ważny problem dla CISO
  • Luka w łańcuchu dostaw umożliwia napastnikom manipulowanie systemem transportowym SAP

Sprawdź: CPU-Z

Wiele firm poszukuje również nowych sposobów na to, aby ochronić się przed atakami. Dla przykładu, połowa firm ma już wykupione polisy cyberubezpieczeniowe, z czego 94% uważa je za solidne inwestycje. Sporo firm deklaruje też, że wykupi taką polisę w tym roku.

Carlos Morales, starszy wiceprezes ds. rozwiązań dla usług bezpieczeństwa Neustar, komentuje w raporcie, że "kadra kierownicza najwyższego szczebla i członkowie zarządu firm są już dobrze świadomi konsekwencji biznesowych, jeśli nie stosuje się odpowiednich zabezpieczeń. Budujące jest to, że organizacje chcą i dokonują inwestycji w celu ochrony siebie i swoich klientów".

Zobacz: USB 3.0

Firmy działające na segmencie cybersecurity powinny więc pomyśleć o odpowiednich zachętach i działaniach marketingowych, aby ułatwić potencjalnym klientom podejmowanie decyzji w zakresie tego, jakie usługi i produkty wybrać.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200