Zdalne zarządzanie kartami SIM

Zastosowanie w praktyce

Platforma OTA, czy może raczej technologia OTA jest często wykorzystywana do porządkowania/modyfikacji listy roamingowych sieci preferowanych. Dzięki takiemu rozwiązaniu operator może ograniczyć koszty związane z połączeniami międzyoperatorskimi wybierając preferowanych operatorów, do których telefon w pierwszej kolejności będzie próbował się zalogować. Z punktu widzenia abonenta, porządkowanie tej listy jest niewidoczne a ponadto przy płaskich stawkach za roaming nie ma dla niego żadnego znaczenia.

Ponadto OTA wykorzystywana jest do modyfikacji menu STK ("SIMteligent" w Orange, "SIM Extra" w ERA, "Plus Mega" w Plus). Dzięki temu menu może być bardziej dostosowywane do klienta (np. w oparciu o plan taryfowy). Ponadto możliwe jest zdalne wgrywanie różnych aplikacji np. do komunikacji z bankiem, zwiększającej pojemność książki telefonicznej, sprawdzającej IMEI telefonu i wysyłającej konfiguracje dla konkretnego modelu telefonu, modyfikacje książki numerów serwisowych, zmiana nazwy operatora (np. z IDEA/MILEGO DNIA na Orange) itp... W przypadku problemów z kartami pozwala na ich zdalną wstępną diagnozę.

Poza wszystkimi wspomnianymi przypadkami zdalnie na karcie za pomocą OTA można dokonać modyfikacji prawie wszystkich parametrów (oczywiście, jakich to zależy od konkretnej implementacji praw dostępu).

***

Autorem tekstu jest Bartłomiej Nowiński.


TOP 200