Zdalna praca zyskuje na popularności

Wiele wskazuje na to, że w niedalekiej przyszłości liczba osób pracujących zdalnie przewyższy liczbę tych wykonujących swoje obowiązki w siedzibie firmy. Już dziś systematycznie rośnie nie tylko liczba tzw. „home offices” (biura domowe), ale także ludzi pochłoniętych pracą w miejscach najmniej kojarzących się z biznesem.

Zdaniem 5 tys. przebadanych przedsiębiorców przebadanych przez firmę Virgin Media Business, już za 5 lat nawet 60% pracowników stanowić będą osoby pracujące w domu bądź innym miejscu, Wszystko za sprawą zaawansowanych technologii IT..

Tendencję taką potwierdza badanie przeprowadzone przez inną firmę noszącą nazwę Softchoice. Ppokazuje ono, że 85% pracowników biurowych z Ameryki Północnej wymaga od swoich pracodawców dostępu do technologii umożliwiających wykonywanie zadań z dowolnie wybranego przez siebie miejsca.

Zobacz również:

  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
  • Motorola radzi, aby telefon owijać wokół nadgarstka. Czy tak wygląda przyszłość?
  • Data Scientist - jak stawiać pierwsze kroki w branży?

"W przypadku wielu tego typu ofert pracy dodatkowym wymaganiem dla kandydatów jest posiadanie szybkiego połączenia internetowego. Jest to konieczne ze względu na ciągłość komunikacji i przekazywanie dużych plików z wykorzystaniem popularnych kanałów typu Slack, Trello czy Dropbox, działających w chmurze. Infrastruktura jest jednak coraz lepsza i wydajna na tyle, że dzisiaj nie stanowi to większego problemu", mówi Monika Jaśkielewicz zatrudniona w firmie Atman.

Analizując sytuację na rodzimym gruncie, należy podkreślić duże zamiłowanie Polaków do zdalnego modelu pracy. Według badania „Praca zdalna jestem na TAK” zrealizowanego przez Instytut Kantar Public, ponad połowa (57%) zatrudnionych rodaków chciałaby pracować zdalnie, zaś aż 81% samodzielnie decydować o czasie swojej pracy.

"Atrakcyjność pracodawców jest coraz bardziej zależna od oferowanej elastyczności. Dostrzegając ten trend, jesteśmy w Atmanie otwarci na pracę zdalną na stanowiskach, których specyfika nie wymaga bezpośredniej, osobistej interakcji z klientami lub współpracownikami" informuje Monika Jaśkielewicz.

Źródła: inPlus Media, Atman

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200