Zbyt seksowna by być CEO?
- 23.08.2013, godz. 10:54
Jeden wywiad i kilka zdjęć wystarczyło, by branża rozpoczęła dyskusję na temat kobiecości i jej pozycji w branży technologicznej.
Nic lepiej nie pokazuje rozkładu płci w branży IT, niż reakcje po artykule opublikowanym we wrześniowym numerze magazynu Vogue. Jeden z najważniejszych, jeśli nie najważniejszy magazyn poświęcony między innymi modzie i modelingowi, opublikował wywiad z Marissą Mayer, dyrektorką zarządzającą Yahoo.
W artykule zatytułowanym „Hail to the Chief” znaleźć można także sesję zdjęciową szefowej Yahoo. Fotki nie są strasznie odważne. Można wręcz powiedzieć, że są eleganckie. Widzimy na nich Mayer leżącą na leżaku, w eleganckiej sukience. W ręce trzyma tablet, na którym wyświetlone jest zdjęcie jej twarzy. Nic kontrowersyjnego, nic pachnącego erotyzmem.
Zobacz również:
Mimo to, amerykańskie media społecznościowe prędko podchwyciły temat. Ich użytkownicy zaczęli się rozpisywać na temat zmiany paradygmatu w branży IT czy samego pozowania Mayer do zdjęć i ich wpływu na cenę akcji Yahoo. O wywiadzie i zdjęciach głośno miało także być w Krzemowej Dolinie.
Czy branża zdominowana przez mężczyzn nie jest zatem gotowa na zaakceptowanie kobiet u sterów? A może to po prostu rzecz niezwykła, że środowisko nie kojarzące się z urodą i stylem, ma przedstawiciela, który może się pochwalić i tym i tym? Choć być może nikt głośno tego nie powie, to zapewne nikomu nie zaszkodzi więcej kobiet z klasą reprezentujących branżę IT.