Zastrzyk dla General Magic
- Computerworld,
- 15.03.1993
ATT, Sony, Motorola, Philips i Matsushita Electric postanowiły zainwestować poważne kapitały w General Magic -przedsięwzięcie zapoczątkowane przez Apple'a. Jego celem jest zbudowanie technologiczne i koncepcyjnie nowych produktów, określanych mianem osobistych inteligentnych komunikatorów (Personal Inteligent Comunicators).
ATT, Sony, Motorola, Philips i Matsushita Electric postanowiły zainwestować poważne kapitały w General Magic -przedsięwzięcie zapoczątkowane przez Apple'a. Jego celem jest zbudowanie technologiczne i koncepcyjnie nowych produktów, określanych mianem osobistych inteligentnych komunikatorów (Personal Inteligent Comunicators).
Ma to być bardziej telefon, niż komputer nowej generacji; poręczny i łatwy w użyciu, łączący funkcje pagera, faksu, telefonu komórkowego, notatnika i kalendarza z rozkładem zajęć. Ma zapewniać dostęp do tysięcy baz danych, od takich które zawierają dane, o menu w restauracjach do informacji finansowych. Te urządzenia powinny pracować z ekranami dotykowymi i rozpoznawać pismo ręczne. Na potrzeby projektu tworzone jest specjalne oprogramowanie komunikacyjne (Telescript) i język komend (Magic Cap). Spełnienie planów rozwoju zależy od tempa rozwoju łączności komórkowej i poszerzenia oferty ogólnie dostępnych usług telekomunikacyjnych.
Realizacja tego przedsięwzięcia jest obliczana na co najmniej kilkanaście lat, ale pierwsze produkty (np. Newton Apple'a), mają się pojawić już w najbliższym czasie.