Zapotrzebowanie na multimedia

Według badań przeprowadzonych przez amerykański Computerworld, większość użytkowników wykorzystują aplikacje multimedialne w biznesie nie zamierzają przechodzić na Windows 95.

Według badań przeprowadzonych przez amerykański Computerworld, większość użytkowników wykorzystują aplikacje multimedialne w biznesie nie zamierzają przechodzić na Windows 95.

32-bitowy system operacyjny Microsoftu może obsługiwać wiele rozbudowanych plików multimedialnych. Większość użytkowników uważa jednak, że zbyt duże są wymagania Windows 95 jeżeli chodzi o pamięć. Poza tym w nowym systemie operacyjnym występują problemy ze sterownikami niezbędnymi do uruchamiania multimedialnych aplikacji. Aby uruchomić multimedialne aplikacje użytkownicy muszą zainstalować sterowniki dla napędów CD-ROM, akceleratorów grafiki, kart wideo i dźwiękowych.

Zdaniem ankietowanych przez Computerworld specjalistów, w wypadku rozbudowanych aplikacji proces instalacji pochłania zbyt wiele czasu oraz wysiłku. Część z nich twierdzi wręcz, że Windows 95 w zakresie multimediów jest najmniej innowacyjne, ponieważ nowy system w tym zakresie ma najsilniejsze powiązania ze starszymi wersjami Windows. Najistotniejszym krokiem naprzód w Windows 95, również jeżeli chodzi o korzystanie z aplikacji multimedialnych, jest z pewnością wielozadaniowość.

W związku z względnie powolnym przechodzeniem na Windows 95 producenci aplikacji multimedialnych wciąż wprowadzają na rynek oprogramowanie przeznaczone głównie dla środowisk DOS i Windows 3.1, które może jednak również pracować pod kontrolą Windows 95.

Na lepszą współpracę multimediów z Windows 95 mogą mieć wpływ pojawiające się nowe produkty. Intel i Microsoft rozwiązali spór dotyczący dołączania funkcji multimedialnych do komputerów PC. Intel początkowo promował własny projekt Native Signal Processing oparty na platformie Windows 3.1. W efekcie producent procesorów zdecydował się na dostosowanie tej technologii do pracy z Windows 95 i własnym multimedialnym API Direct-X.

Obecnie aplikacje multimedialne wykorzystywane są w 80% przez biznes, pozostała część rynku to gry. Większość zastosowań biznesowych, to działalność szkoleniowa oraz marketing.