Zakupy sieciowe

Cabletron Systems zamierza przejąć dział sieciowy Digitala.

Cabletron Systems zamierza przejąć dział sieciowy Digitala.

Cabletron Systems, jeden z czwórki największych producentów sprzętu sieciowego, dotąd obserwował jak pozostała trójka - Cisco Systems, 3Com i Bay Networks - wydaje setki milionów USD na przejęcie kolejnych firm. W ubiegłym tygodniu w amerykańskiej prasie pojawiły się opinie, że Cabletron jest bliski kupna działu produktów sieciowych Digital Equipment Corporation (DEC). Wartość transakcji szacowana jest na 400-500 mln USD. Przedstawiciele obu firm odmówili skomentowania informacji, które jako pierwszy podał Wall Street Journal. Szef Digitala stwierdził jedynie, że firma rozważa różne formy współpracy z innymi producentami w zakresie rozwiązań sieciowych.

Wraz z działem sieciowym Cabletron uzyskałby technologię GIGA-switch, która mogłaby stanowić konkurencję dla wysokiej klasy przełączników Cisco i Bay. Poszerzeniu uległaby również linia popularnych produktów, takich jak karty sieciowe i routery. Dochód zatrudniającego ok. 1,2 tys. osób działu sieciowego Digitala spadł ostatnio na skutek silnej konkurencji ze strony firm wielkiej czwórki, głównie Cisco Systems i Bay Networks. Roczny przychód Cabletrona, który obecnie sięga 1,5 mld USD, po przejęciu działu Digitala mógłby wzrosnąć o 400 mln USD. Celem Dona Reeda, nowego dyrektora wykonawczego Cabletrona, jest osiągnięcie 5 mld USD i zbliżenie się do 3Com i Cisco, których przychody przekraczają tę sumę. Nie wykluczył on, że środkiem do osiągnięcia tego celu będą przejęcia innych firm.

Optymista Palmer

Pod koniec października br. DEC sprzedał Intelowi za 700 mln USD dział procesorów zajmujący się m.in. produkcją układów Alpha. Również w przypadku sprzedaży działu sieciowego Digitalowi chodzi o pozbycie się drogiej w utrzymaniu jednostki organizacyjnej. Otworzy to drogę do stosowania rozwiązań sieciowych innych producentów oraz pozwoli skoncentrować się na usługach oraz tworzeniu systemów dla firm zajmujących się działalnością gospodarczą za pośrednictwem Internetu.

Robert Palmer, prezes firmy, twierdzi, że mimo słabych wyników w tym roku finansowym, w przyszłym Digital powinien odnotować znaczny wzrost przychodów. W tym roku zmniejszyły się one z 14,6 mld USD do 13,0 mld USD.


TOP 200