Zakończyło się wdrożenie w BGŻ
- Computerworld,
- 01.07.2004, godz. 11:00
Bank Gospodarki Żywnościowej zakończył centralizację systemów informatycznych w oparciu o platformę Eurobank On-line, opracowaną przez łódzki Wonlok (obecnie Epsilio). Bezpośrednia realizacja wdrożenia trwała 15 miesięcy, objęła ponad 300 placówek banku. Ostatnie z nich "podpięto" do systemu 20 czerwca br. Koszt inwestycji wyniósł 135,2 mln zł. BGŻ jest jednym z pierwszych banków który zdecydował się na wdrożenie polskiego rozwiązania na tak dużą skalę. Eurobank On-line obsługuje blisko 2 mln rachunków klientów banku.
Projekt rozpoczął się w 2000 r. i pierwotnie był prowadzony przez Apexim, później Wonlok, czyli obecne Epsilio, należące do grupy Softbank. Pierwsze pilotażowe wdrożenia w kilku oddziałach banku zakończyły się w połowie 2002 r. Dzięki systemowi Eurobank On-line BGŻ mógł "odmiejscowić rachunki" i zaoferować klientom nowe usługi wraz z nowymi kanałami dostępu. Scentralizowany system znacząco uprościł także wiele procesów wewnętrznych w banku.
BGŻ w liczbach:
- 303 placówki
- 1,18 mln klientów
- 1,815 mln czynnych rachunków
- 2,82 mln wszystkich rachunków
BGŻ – platforma informatyczna
Eurobank On-line, zaprojektowany przy użyciu narzędzie CASE, współpracuje z bazą danych Oracle i systemem autoryzacji BASE24 brytyjskiej firmy ACI. Centralny system BGŻ jest zintegrowany z wdrożoną przez Ster-Projekt platformą umożliwiającą obsługę klientów przez internet. Jest to system e-INTEGRUM zbudowany w oparciu o rozwiązania amerykańskiej firmy BroadVision. System ten obsługuje klientów indywidualnych BGŻ już od 2001 r. W lutym br. Ster-Projekt zakończył w BGŻ wdrożenie e-INTEGRUM Firma – modułu umożliwiającego zarządzanie rachunkiem przez internet klientom instytucjonalnym.
Zobacz również: