ZUS wybrał Comarch - umowa podpisana

2 marca 2018 r. Comarch podpisał z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) jedną z największych w całej swojej działalności na polskim rynku umów. Przewiduje ona, iż spółka przez następne cztery lata zajmie się utrzymaniem Kompleksowego Systemu Informatycznego ZUS (KSI ZUS).

W przetargu rozstrzygniętym przez ZUS we wrześniu 2017 roku oprócz Comarchu startowało także Asseco Poland, od lat zapewniające obsługę KSI oraz Atos. ZUS wybrał najtańszą ofertę, Comarchu, który za świadczenie usług przez cztery lata zażądał 242 mln zł. Asseco zaproponowało cenę równą kwocie zarezerwowanej na ten cel przez ZUS - 374 mln zł. Atos był jeszcze droższy, chciał ponad 430 mln.

Po ogłoszeniu wyniku przetargu Asseco złożyło do Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie, które zostało odrzucone. (Comarch także złożył do KIO odwołanie - również nieuwzględnione - dotyczące warunków przetargu). Asseco będzie jeszcze próbowało wzruszyć wyrok KIO przed sądem, ale nie było to już przeszkodą dla podpisania kontraktu ZUS - Comarch. Teraz Comarch ma czas na przejęcie systemu od Asseco. Na rozpoczęcie świadczenia usług ma 12 miesięcy.

Zobacz również:

  • Anna Pruska objęła stanowisko prezesa zarządu Comarch
  • Apple i Arm stawiają na długofalową współpracę

KSI ZUS należy do dziesiątki największych systemów informatycznych na świecie. Ruszył w roku 1997, a jego dostawcą był Prokom, kontrolowany przez Ryszarda Krauze, a w 2007 r. przejęty przez Asseco. Tylko w ciągu pierwszych 10 lat funkcjonowania systemu dokonano w nim 500 dużych poprawek, najczęściej wymuszonych przez zmiany w przepisach prawnych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200