Z tego badania wynika iż praca zdalna dopiero nabiera rozpędu

Okazuje się, że wbrew powszechnej opinii praca zdalna w okresie pandemii koronawirusa nie jest wcale powszechnym zjawiskiem. Ostatnie badanie przeprowadzone przez GFK Polonia pokazuje, że więcej niż połowa (dokładnie 51%( respondentów deklaruje, że chodzi do pracy jak zwykle i swoje obowiązki wykonuje w tym samym miejscu, w którym pracuje na co dzień.

Badanie „Corona Mood. Dynamika zachowań konsumenckich w Polsce” zrealizowano w dniach 20-23 marca metodą CAWI (wspomaganych komputerowo wywiadów z respondentami z wykorzystaniem ankiety umieszczonej w internecie) na losowo-kwotowej, reprezentatywnej przedmiotowo, ogólnopolskiej próbie 500 osób.

Znajduje się w nim informacja iż tylko 17% respondentów odpowiedziało, że w ich przypadku pandemia spowodowała konieczność pracy z domu, czy to w związku z inicjatywą Zostańwdomu, czy też po prostu indywidualną decyzją, aby ograniczać kontakty z innymi osobami.

Zobacz również:

  • Blaski i cienie AI
  • Polska spadła w rankingu krajów przygotowanych do pracy zdalnej
  • Stan cyberbezpieczeństwa w Polsce w 2023 roku#

Wśród zjawisk, które wywołała pandemia, są przymusowe urlopy wypoczynkowe (na których znalazło się 5 proc. respondentów); zasiłki opiekuńcze na czas opieki nad dzieckiem (na których znalazło się 4 proc. respondentów oraz urlopy bezpłatne (na których przebywa 3 proc. respondentów). Z badania wynika też iż 8% respondentów, którzy w związku z pandemią stracili pracę, obecnie dalej nie pracuje.

Cieka jest też zmiana naszych codziennych zachowań Aż 85 proc. respondentów deklaruje, iż częściej niż zwykle myje ręce. Inne, równie częste strategie to unikanie kontaktu z innymi (80 proc. deklaracji) i unikanie wychodzenia z domu (67 proc.). Skupisk ludzi i zakupów w supermarketach i dyskontach unikało dotychczas 47 proc. respondentów.

Jedna trzecia ankietowanych dostrzega profilaktyczne funkcje diety – 33 proc. z nich deklaruje, iż wzmacnia odporność za pomocą produktów witaminowych, suplementów, a 30 proc., iż spożywa więcej czosnku, cebuli, imbiru i innych naturalnych produktów walczących z wirusami i bakteriami. Tylko 5 proc. respondentów deklaruje, iż wychodząc z domu zakłada maseczkę.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200