Z mikronową precyzją
- 27.09.2013
Komputerowa karta oferty
Outsourcing części usług pozwala skupić się na rozwoju aplikacji i zapewnieniu szerszego wsparcia IT dla procesów biznesowych. Zmiana modelu finansowania rozwoju środowiska informatycznego przyczynia się do zapewnienia jego większej skalowalności i elastyczności.
Zmianie uległ również profil produkcji PWK - coraz więcej produktów wymaga skomplikowanych procesów technologicznych i produkcyjnych. Część procesów produkcyjnych wymaga współpracy z kooperantami zewnętrznymi specjalizującymi się w danej dziedzinie. W takim modelu produkcji – gdzie występuje mocna kooperacja z innymi podmiotami – proces przygotowania oferty nowego produktu ma wiele składników i jest bardzo złożony.
Wdrożenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów znacząco zoptymalizowało proces przygotowania oferty zapewniając jednocześnie całkowite bezpieczeństwo przetwarzanych danych.
Pozwoliło również na wyeliminowanie typowych problemów – brak kompletności danych, niespójność danych, brak możliwości wyszukiwania ofert, brak możliwości monitorowania statusu przygotowania oferty, brak możliwości równoległej pracy wielu uczestników procesu, itd.
Możliwa jest także weryfikacja trafności oferty, gdyż po wyprodukowaniu prototypu udaje się porównać koszty rzeczywiste pochodzące z systemu SAP z planowanymi.
Obecnie dane karty ofertowej są opracowywane i przechowywane w złożonych arkuszach Excel oraz przesyłane elektronicznie poprzez workflow Lotus Notes. Widząc obecne korzyści z już działającego systemu, Dział IT wraz z biznesem pracuje nad rozszerzeniem jego funkcjonalności poprzez automatyzację połączeń z innymi systemami informatycznymi.
Skupimy się na procesach biznesowych i aplikacjach
Zgodnie ze strategią grupy UTC, a do takiej należy Pratt & Whitney Kalisz, obsługa informatyczna przedsiębiorstwa realizowana jest przez firmę CSC. Dotyczy to głównie usług infrastrukturalnych takich jak: utrzymanie i wymiana sprzętu komputerowego (komputery, serwery), zapewnienie bezpieczeństwa na poziomie systemu operacyjnego, utrzymanie i wymiana aktywnej infrastruktury sieciowej, backup danych firmowych, monitoring systemu informatycznego.
W ramach projektu wdrożenia usług CSC, koncentrujemy się również na centralizacji niektórych usług takich jak: helpdesk dla użytkowników, monitoring systemu informatycznego, konsolidacja usług serwerowych.
Realizacja projektu wdrożenia usług CSC w PWK obejmowała również przejęcie części pracowników Działu IT, związanych z zakresem przejmowanego obszaru.
Zmienił się również sposób rozliczania kosztów IT – obecnie firma ponosi opłaty jedynie za sprzęt będący w użyciu.