Z komputerem w drogę

Według badania firmy Lenovo najistotniejszym cechami sprzętu IT na jakie zwracają uwagę osoby podróżujące jest jego waga, rozmiar i czas pracy baterii. Dla młodych pracowników duże znaczenie ma jego wygląd.

Przyzwyczailiśmy się już, że dzięki przenośnemu sprzętowi komputerowemu możemy efektywnie pracować poza biurem. W firmach można znaleźć pracowników, którzy z racji wykonywanych zadań podróżują częściej niż inni. Z badania Lenovo z 2015 roku dotyczącego podejścia przedsiębiorców do zakupu komputerów wynika, że ponad połowa decydentów IT (53%) dostosowuje sprzęt komputerowy do potrzeb osób dużo podróżujących służbowo i poszukuje dla nich modeli bardziej odpowiednich do mobilnej pracy niż te, które gwarantuje standardowy sprzęt. Większą świadomość w zakresie wymagań wobec mobilnych maszyn mają częściej decydenci z wyższym wykształceniem.

Sprzęt zabierany w służbową podróż powinien posiadać kilka istotnych cech, które ułatwią przemieszczanie się i pracę przy jego użyciu. Przede wszystkim powinien być lekki (84% wskazań). Użytkownicy urządzeń przenośnych Lenovo znacznie częściej niż pozostali respondenci zwracali uwagę na ciężar produktów.

Zobacz również:

  • Lenovo ThinkPad X1 Carbon – nowe oblicze hybrydowego świata
  • Certyfikacja Intel Evo w biznesie - jakie są jej korzyści?
  • MacBook Air 15 zaskakująco dobrym laptopem biznesowym

Kolejną istotną sprawą jest dostosowanie wielkości sprzętu do potrzeb wynikających z realizowanych zadań (76%). W związku z tym, że nie w każdym momencie podróży istnieje możliwości podłączenia sprzętu do sieci i naładowania go powinien on mieć jak najbardziej wytrzymałą baterię (73%). Ponieważ komputer mobilny bywa użytkowany w różnych warunkach atmosferycznych i terenowych, istotna jest jego wytrzymałość i trwałość (69%).

Kolejne cechy sprzętu IT ważne dla podróżników to: energooszczędność (39%), jakość obudowy (38%), ergonomia użytkowania (33%) i warunki gwarancji (33%). Chociaż kwestie dotyczące wyglądu znalazły się na ostatnim miejscu wskazanych przez ogół badanych (12%), to okazało się, że mają one duże znaczenie dla młodych pracowników, poniżej 35 roku życia. Częściej zwracają oni uwagę na ciekawy i nowoczesny design sprzętu.

Wybór konkretnego rodzaju notebooka zdeterminowany jest określonymi potrzebami użytkownika oraz jego wymaganiami wobec sprzętu. W świecie biznesu krytyczne są cztery cechy – mobilność, niezawodność, wytrzymałość oraz bezpieczeństwo kluczowych danych – komentuje Maciej Polak, PC Business Development Manager Lenovo.

Współczesne notebooki są lekkie, cienkie oraz bardziej energooszczędne. Potrafią pracować cały dzień, gwarantując jeszcze lepszą wydajność przy jednoczesnym wydłużeniu pracy urządzenia na baterii. Stale poprawiana jest ergonomia - użytkownik ma do dyspozycji, np. matryce 360 stopni, czyli obracające się dookoła, które reagują na dotyk i nie odbijają światła. Od kilku lat użytkownicy mają do wyboru urządzenia 2 in 1, które wychodzą na przeciw potrzeby użytkowania – w zależności od sytuacji – raz notebooka, innym razem tabletu. Użytkownik ma dwa urządzenia w jednym, a przy tym nic nie traci na wydajności. Wszystko to ma na celu maksymalnie ułatwić pracę w różnych sytuacjach, nawet tak odbiegających od warunków biurowych, jak podróż.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200