Z chemią do Internetu

50%

o tyle - odkąd działa B2B - skrócił się czas realizacji zamówień na towary dostępne w magazynie.

Implementacja platformy B2B w POCH to jednak nie tylko lepsza obsługa klientów, przy jednoczesnym zmniejszeniu nakładów pracy. To także lepsze zarządzanie towarami i szybsza realizacja zamówień. Odkąd działa B2B, czas realizacji zamówień na towary dostępne w magazynie skrócił się aż o ok. 50%. Platforma jest w pełni zintegrowana z systemami CRM i ERP, dzięki czemu np. oferty handlowe sporządzane w systemie CRM pojawiają się automatycznie w B2B. Platforma ma być dalej rozwijana. "Nie ma nic gorszego niż stać w miejscu. Dlatego system jest stale wzbogacany o nowe funkcjonalności. W najbliższym czasie planujemy udostępnić kompleksową obsługę przetargów, a w niedalekiej przyszłości wprowadzimy opcje planowania zakupów przez klientów, którą zintegrujemy z planowaniem produkcji" - deklaruje Dominik Micuła.

Odwrócone proporcje

Dział IT w POCH dał się już poznać jako doskonale wspierający działania i realizujący potrzeby biznesu. Kiedy zarząd zaczął potrzebować dokładniejszych analiz obszaru finansów, produkcji, magazynowania i sprzedaży, a tabelki w Excelu przestały być wystarczające, w firmie wdrożono system Business Intelligence. "Wcześniej korzystaliśmy z modułu raportowania w systemie ERP. Ale zarządzanie naszymi danymi za pomocą tych narzędzi okazało się trudne. Dopiero wdrożenie hurtowni danych pozwoliło objąć całość zagadnień, wdrożyć wieloprzekrojowe analizy i ustanowić nowoczesne standardy raportowania. Obecnie jesteśmy w stanie szybko wykonać nawet nietypowe analizy, wspierające podejmowanie decyzji w tak dynamicznych warunkach rynkowych" - wyjaśnia Tomasz Kania, kontroler finansowy w POCH. Raz bowiem należy przeanalizować obciążenie godzinowe w działach, a innym razem np. zużycie materiałów. Bez profesjonalnego narzędzia dział kontrolingu musiał ciągle tworzyć nowe raporty i angażować w te działania IT.

Dzięki wdrożeniu narzędzia BI wszystkie potrzebne statystyki i raporty dostępne są w prosty sposób z jednego miejsca. System pokazuje też trendy i pomaga handlowcom, a zarząd ma teraz za pomocą kliknięcia jednym przyciskiem gotową informację np. na temat tego jak mają się wyniki uzyskiwane przez handlowców do oczekiwanych przez nich. Szczegółowość analiz, bogata wiedza sprzedażowa, kontrola magazynów, ocena rotacji i analiza nieprawidłowych zachowań zapasów - to jedynie część wymienianych przez dział kontrolingu funkcjonalności i możliwości analitycznych, które pozyskał. "W analizie produkcji możemy zejść do poziomu poszczególnych zleceń, widzimy czy wykorzystujemy w pełni możliwości danej linii produkcyjnej" - mówi Tomasz Kania. I dodaje, że bez takiego narzędzia dział kontrolingu poświęcał wcześniej 90% czasu pracy na przygotowanie danych, a jedynie 10% na ich analizę i wyciągnięcie wniosków. Wdrożenie BI odwróciło proporcje.


TOP 200