Yahoo! przystosuje swój serwis do wykorzystania w telefonach komórkowych

W związku z wysokim poziomem wykorzystania w Europie telefonów komórkowych Yahoo!, w ramach nowej strategii nazwanej "Yahoo Everywhere", zamierza przystosować swój serwis do użytku w telefonach przenośnych w tym regionie. Zaowocuje to najprawdopodobniej nawiązaniem przez Yahoo! współpracy z kilkoma europejskimi operatorami telefonii komórkowej.

W związku z wysokim poziomem wykorzystania w Europie telefonów komórkowych Yahoo!, w ramach nowej strategii nazwanej "Yahoo Everywhere", zamierza przystosować swój serwis do użytku w telefonach przenośnych w tym regionie. Zaowocuje to najprawdopodobniej nawiązaniem przez Yahoo! współpracy z kilkoma europejskimi operatorami telefonii komórkowej.

Pierwsze efekty tej decyzji będzie można zaobserwować prawdopodobnie już za kilka tygodni, kiedy to Europę odwiedzi Jerry Yang, założyciel Yahoo! Zapowiedź taką złożyli przedstawiciele europejskiego oddziału firmy podczas zakończonej w minionym tygodniu konferencji Wireless Net '99.

"Telefonia bezprzewodowa w Europie jest bardziej zaawansowana w zakresie zwiększania zasięgu i rozwoju standardów. Chcemy, aby użytkownicy telefonów komórkowych mogli korzystać z naszych usług na takim samym poziomie, jak nasi dotychczasowi klienci"- stwierdził Steve Boom z Yahoo Europe.

Celem programu "Yahoo Everywhere" jest dostarczenie użytkownikom informacji w taki sposób, aby niezależnie od urządzenia, za pomocą którego są one oglądane (komputer, przystawka telewizyjna, urządzenie naręczne), zawsze były wyświetlane w poprawnym formacie.

Obecnie Yahoo! oferuje zasoby zlokalizowane na rynki: brytyjski, irlandzki, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański, duński, szwedzki i norweski. We wszystkich tych krajach telefonia komórkowa dynamicznie się rozwija, a operatorzy poszukują nowych usług.

Ponadto Yahoo! zapowiedziała, że za kwotę 80 mln USD kupi firmę Online Anywhere, producenta oprogramowania wspomagającego przeglądanie stron WWW za pośrednictwem urządzeń, takich jak telefony komórkowe, palmtopy czy przystawki telewizyjne.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200