Yahoo kupuje GeoCities - uaktualnienie

Znana jest już kwota, jaką Yahoo zapłaci za GeoCities - 4,7 mld USD. Transakcja będzie dokonana w akcjach.

Znana jest już kwota, jaką Yahoo zapłaci za GeoCities - 4,7 mld USD. Transakcja będzie dokonana w akcjach.

Analitycy nie są zaskoczeni tym posunięciem. Obecnie panuje istne szaleństwo fuzji wśród internetowych firm, częściowo zapoczątkowane przez @Home, który przejął Excite - twierdzi Scott Smith, dyrektor działu strategii internetowego biznesu w Current Analysis. "Istnieje potrzeba konsolidacji w rywalizacji, ponieważ rośnie ranga graczy. To jest po prostu próba bycia większym i stania się silniejszym, silniejszym w przyciąganiu klientów".

Po nieudanych próbach zakupu Excite i Netscape?a, Yahoo kupuje GeoCities. Wchłonięcie GeoCities przez Yahoo oznacza połączenie głównego portalu internetowego z największym serwisem stron WWW (ponad 3,5 mln). Połączone firmy zamierzają dotrzeć do 58% użytkowników Internetu.

Według firmy Media Metrix, badającej popularność serwisów internetowych, z witryny Yahoo korzysta ok. 41,5% użytkowników domowych. Plasuje to ją na 2. miejscu w rankingu za AOL. Tuż za Yahoo, 3 miejsce zajmuje GeoCities z 29-proc. oglądalnością. Witryna Yahoo jest najpopularniejsza wśród użytkowników biurowych. Odwiedza ją 49,7% internautów. GeoCities z 28-proc. wskaźnikiem zajmuje w tym rankingu 5. miejsce. Wszystko wskazuje na to, że po połączeniu Yahoo będzie najczęściej odwiedzaną witryną w Internecie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200