Yahoo kupuje GeoCities

Po nieudanych próbach zakupu Excite i Netscape?a, Yahoo kupuje GeoCities. Wartość transakcji i szczegóły umowy nie są na razie znane. Wchłonięcie GeoCities przez Yahoo oznacza połączenie głównego portalu internetowego z największym serwisem stron WWW (ponad 3,5 mln). Połączone firmy zamierzają dotrzeć do 58% użytkowników Internetu.

Po nieudanych próbach zakupu Excite i Netscape?a, Yahoo kupuje GeoCities. Wartość transakcji i szczegóły umowy nie są na razie znane. Wchłonięcie GeoCities przez Yahoo oznacza połączenie głównego portalu internetowego z największym serwisem stron WWW (ponad 3,5 mln). Połączone firmy zamierzają dotrzeć do 58% użytkowników Internetu.

Według firmy Media Metrix, badającej popularność serwisów internetowych, z witryny Yahoo korzysta ok. 41,5% użytkowników domowych. Plasuje to ją na 2. miejscu w rankingu za AOL. Tuż za Yahoo, 3 miejsce zajmuje GeoCities z 29-proc. oglądalnością. Witryna Yahoo jest najpopularniejsza wśród użytkowników biurowych. Odwiedza ją 49,7% internautów. GeoCities z 28-proc. wskaźnikiem zajmuje w tym rankingu 5. miejsce. Wszystko wskazuje na to, że po połączeniu Yahoo będzie najczęściej odwiedzaną witryną w Internecie.