Yahoo - Internetowa Książka teleadresowa

Yahoo, firma która stworzyła popularny serwis WWW, umożliwiający użytkownikom przeszukiwanie Internetu po słowach kluczowych, planuje wprowadzenie na rynek, w najbliższych miesiącach wielu produktów on-line.

Yahoo, firma która stworzyła popularny serwis WWW, umożliwiający użytkownikom przeszukiwanie Internetu po słowach kluczowych, planuje wprowadzenie na rynek, w najbliższych miesiącach wielu produktów on-line.

Główną rolę gra oczywiście czas, ponieważ Yahoo, która sama jest bardzo młodą firmą, działającą dopiero od 17 miesięcy, już napotyka konkurencję ze strony rywali specjalizujących się w tworzeniu oprogramowania on- i off-line. Przykładowo InfoSeek, Lycos są silnymi rywalami w udzielaniu pomocy użytkownikom w nawigacji po cyberprzestrzeni.

Rośnie także liczba narzędzi wyszukiwawczych off-line oferowanych w formie tradycyjnego oprogramowania oraz na dyskach CD-ROM. Lexis-Nexis zaprezentował w zeszłym miesiącu produkt będący kombinacją specjalnego oprogramowania i danych zgromadzonych na CD-ROM zawierający biblioteki obrazów i dokumentów z zakresu prawa. Podstawową zaletą systemu jest możliwość wyszukiwania za pomocą zwykłego komputera niepodłączonego do sieci.

Yahoo ma większe ambicje, wykraczające poza zwyczajne udostępnianie zasobów Internetu. Według wiceprezesa działu sprzedaży Yahoo, Randy'ego Haykina, firma zamierza zostać Książką teleadresową w cyberprzestrzeni. Yahoo jest w trakcie rozmów z głównymi serwisami on-line. Firma proponuje im stworzenie przeszukiwalnych katalogów na wzór udostępnionych już w Internecie.

Równocześnie Yahoo uruchomiła Web Announcements, płatny serwis reklamujący nowe zasoby WWW nie zgromadzone w istniejącej liście Yahoo "What's new". Za 750 do 1 tys. USD firmy będą mogły ogłosić użytkownikom Yahoo otworzenie swoich stron w pajęczynie. Yahoo obiecuje także pomoc w promocji nowych stron.


TOP 200