Xerox stawia na kolor

Najnowsze produkty do drukowania w kolorze zaprezentował Rank Xerox Ltd w Document Centre w Warszawie. Prezentacja pod nazwą Xerox Color Festival odbyła się 27 września.

Najnowsze produkty do drukowania w kolorze zaprezentował Rank Xerox Ltd w Document Centre w Warszawie. Prezentacja pod nazwą Xerox Color Festival odbyła się 27 września.

Przedstawiono trzy nowe produkty przeznaczone do różnych zastosowań, a więc ploter elektrostatyczny do dużych wymiarów, kopiarkę cyfrową MajestiK 5760 i drukarkę laserową Xerox 4900. Była to premierowa prezentacja w tym regionie Europy. Xerox planuje sprzedaż takich urządzeń oraz usług wykonywanych za ich pomocą w jednej z kilkunastu swoich placówek "Copy Center" w Polsce.

Najbardziej popularnym produktem spośród prezentowanych prawdopodobnie będzie Xerox 4900 - szybka drukarka laserowa przeznaczona do wytwarzania wysokiej jakości druków kolorowych (3 str./min). Maksymalna rozdzielczość wynosi 1200x300 dpi.Drukarka może pracować w sieci lub drukować bez pomocy komputera pliki w formacie PostScript lub PCL5. Bardzo niski jest koszt wydruku strony (1,5 tys. zł czarno-biały i mniejszy niż 3 tys. zł kolorowy).

Keith Rhodes, Dyrektor Generalny oddziału Xeroxa dla Europy Wschodniej i Środkowej z siedzibą w Warszawie, przedstawił podczas prezentacji nową strategię firmy, którą można określić jednym słowem - kolor. Kolorowy dokument czy ilustracja, to nie tylko pozytywne wrażenie estetyczne. Kolor sprzyja również trwalszemu zapamiętywaniu i wydajniejszemu nauczania. Główny element strategii to zajęcie tego obszaru rynku, na którym potrzebny jest druk kolorowy, ale nieopłacalny jest druk offsetowy, czyli średnio do 1000 kopii.

Rank Xerox obiecuje, że pokona najpoważniejszych konkurentów -QMS i HP - jakością swoich produktów oraz usług i niższymi cenami.