Xerox rezygnuje z rynku SOHO

Firma zdecydowała się zaprzestać produkcji urządzeń przeznaczonych dla małych firm i na rynek konsumencki.

Decyzja podjęta przez Xeroxa, dotycząca wycofania się z rynku SOHO, jest częścią planu restrukturyzacyjnego spółki. Firma w ciągu najbliższych sześciu miesięcy zakończy produkcję drukarek atramentowych i kserokopiarek przeznaczonych na rynek detaliczny. Xerox zamknie zakład produkujący sprzęt dla użytkowników indywidualnych. Do końca br. firma zwolni także ok. 700 osób. Xerox będzie nadal serwisować sprzęt klientom, którzy posiadają produkty z rynku SOHO. Zamierza skupić się głównie na produkcji urządzeń dla odbiorców korporacyjnych.

Przedstawiciele firmy uważają, że dzięki rezygnacji z działalności na rynku SOHO firmie uda się wygenerować oszczędności na poziomie 100-200 mln USD, co pozwali przedsiębiorstwu ponownie osiągnąć zysk w drugiej połowie tego roku. Zdaniem Xeroxa, załamanie się rynku tanich drukarek atramentowych będzie się pogłębiać. Roczna stopa wzrostu światowego rynku SOHO kształtuje się na poziomie 7%. Ubiegłoroczne prognozy zakładały wzrost w 2001 r. w wysokości 19%. W pierwszym kwartale br. Xerox odnotował stratę z tytułu działalności na rynku SOHO w wysokości 82 mln USD. Dochody spółki zamknęły się kwotą 139 mln USD i stanowiły jedynie 3% całkowitej wartości dochodów za pierwszy kwartał br. Xerox spodziewa się, że strata w II kwartale z działalności SOHO ukształtuje się na podobnym poziomie jak w pierwszych trzech miesiącach tego roku.

Zobacz również: