Wyzwania na nowy rok

Już niebawem na rynek trafią nowe budżety firm z branży finansowej. Dziś mniej istotny jest ich rozmiar, ale konkretny efekt, który mają przynieść.

Utrzymując wysoki poziom inwestycji w IT, myślimy już o powrocie dobrej koniunk-tury rynkowej

JERZY BADOWSKI, dyrektor Departamentu IT Inter P

Profil spółki Inter Partner Assistance (IPA) pokazuje, że usługi assistance to specyficzna branża, wymagająca doskonalenia procesów wewnętrznych i rozwoju oferty, wspieranych przez stałe inwestowanie w nowoczesne rozwiązania informatyczne. "Szczególnie, że Inter Partner Assistance zapewnia pomoc klientom na całym świecie. Współpracujemy przy tym z tysiącami zewnętrznych usługodawców. Pod naszą opieką, w ramach kontraktów z firmami, takimi jak m.in. ubezpieczyciele czy banki, znajduje się około 5 milionów Polaków. Sprawne funkcjonowanie firmy w tak skomplikowanych okolicznościach nie jest możliwe bez zaawansowanych narzędzi IT" - mówi Jerzy Badowski, dyrektor Departamentu IT Inter Partner Assistance Polska SA.

W przyszłym roku spółka planuje wiele inwestycji, które pomogą jej w optymalizacji procesów wewnętrznych. "Jednym z przykładów kluczowych, z punktu widzenia assistance, elementów informatycznych, jest stały rozwój zaawansowanego technologicznie call center. Musi ono być w pełni modulowane. Dzięki temu umożliwia szybkie wdrażanie nowych projektów oraz sprawne zarządzenie sytuacjami niestandardowymi, np. sprostanie zwiększonej liczbie połączeń w sytuacjach kryzysowych, takich jak mrozy w przypadku assistance komunikacyjnego" - wyjaśnia CIO IPA Polska.

W jego przyszłorocznej agendzie inwestycji IT znalazło się także podniesienie efektywności i wsparcie menedżerów w podejmowaniu szybkich i trafnych decyzji biznesowych (w tym celu spółka rozpoczęła już wdrażanie systemu IBM Cognos 8 Planning) oraz rozwiązania dedykowane poszczególnym liniom produktowym, które pozwolą na ich pełniejszy rozwój. "W trakcie planowanych wdrożeń nowych systemów i aplikacji, zwracamy również uwagę na aspekt ekologiczny. Planujemy dalszą optymalizację poboru energii m.in. dzięki wirtualizacji infrastruktury. Jest to jeden z projektów, nad którym będziemy kontynuowali pracę w 2010 roku. Umożliwi on również lepsze zarządzanie usługami IT i szybsze usuwanie ewentualnych awarii" - zapowiada Jerzy Badowski. Podkreśla, że w związku ze strategiczną rolą, jaką odgrywa IT w przypadku firmy Inter Partner Assistance, wydatki związane z planowanymi inwestycjami w rozwiązania technologiczne pozostaną na równie wysokim poziomie, jak w roku bieżącym. "Podczas rozmów z kolegami z Klubu CIO dochodzimy często do wniosku, że podejście do IT na przestrzeni ostatnich lat znacznie się zmieniło. Firmy postrzegają informatyzację jako ważny czynnik, odgrywający coraz większą rolę w biznesie. Dzieje się tak dlatego, że IT umożliwia rozwój organizacji i jest coraz częściej inicjatorem strategicznych zmian" - zaznacza Jerzy Badowski.

Odpowiednio przygotowani

Inwestycje IT w Inter Partner Assistance wynikają przede wszystkim ze strategii firmy, zakładającej dążenie do perfekcji w zakresie procesów wewnętrznych i wprowadzenia innowacji w obrębie wszystkich głównych linii produktowych, czyli: motoryzacji, podróży, domu i zdrowia. Spółka deklaruje, że zwiększenie efektywności procesów biznesowych i umożliwienie jej rozwoju w oparciu o zastosowanie najnowocześniejszych rozwiązań IT jest elementem, dzięki któremu weszła w okres kryzysu odpowiednio przygotowana i znacznie odporniejsza na zawirowania rynkowe. "Utrzymując wysoki poziom inwestycji w IT, myślimy już o powrocie dobrej koniunktury rynkowej" - mówi Jerzy Badowski.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200