Wystawa i konferencja w cyberprzestrzeni

W połowie listopada br. IDG Expo uruchomiło "Wirtualny ComNet" - serwer WWW poświęcony corocznej polskiej edycji Międzynarodowej Konferencji i Wystawy Technik Telekomunikacyjnych i Sieciowych ComNet. Jest to pierwsze z serii działań w ramach akcji wirtualny rynek, mającej na celu świadczenie usług internetowych dla firm z branży teleinformatycznej, począwszy od tworzenia stron WWW, aż po przeprowadzanie transakcji on-line.

W połowie listopada br. IDG Expo uruchomiło "Wirtualny ComNet" - serwer WWW poświęcony corocznej polskiej edycji Międzynarodowej Konferencji i Wystawy Technik Telekomunikacyjnych i Sieciowych ComNet. Jest to pierwsze z serii działań w ramach akcji wirtualny rynek, mającej na celu świadczenie usług internetowych dla firm z branży teleinformatycznej, począwszy od tworzenia stron WWW, aż po przeprowadzanie transakcji on-line.

Na serwerze World Wide Web pod adresemhttp://www.comnet.com.pl umieszczono informacje, w wersji polskiej i angielskiej, dotyczące firm biorących udział w wystawie ComNet '96 i serwis informacyjny stworzony na podstawie wiadomości publikowanych w tygodniku Computerworld. Ponadto na serwerze tym znajduje się giełda pracy oraz forum dyskusyjne i technologiczne, które, jak zakładają przedstawiciele IDG Expo, ma być miejscem promocji polskiej myśli naukowo-technicznej. W tej części będzie mogła zamieścić informacje o sobie każda polska firma z branży teleinformatycznej. W ramach forum dyskusyjnego postawiono 10 pytań na temat przyszłości teleinformatyki (m.in. sieci Internet i intranet), na które każda osoba odwiedzająca stronę Wirtualnego ComNetu, będzie mogła wziąć udział w dyskusji. Dzięki temu, że część stron stworzono w języku VRML, odwiedzający Wirtualny ComNet mogą poruszać się w przestrzeni trójwymiarowej.

"Promocja zaawansowanych technologii wymaga zastosowania zaawansowanych technologii" - powiedział Edwin Bendyk, dyrektor IDG Expo & Nowe Media. "Czas, jaki obecnie upływa od innowacji do jej wdrożenia w branży teleinformatycznej, często liczy się w miesiącach, a nie w latach, jak było do tej pory. Radykalnie skróciła się rynkowa trwałość produktów. W związku z tym wykorzystujemy do reklamy medium, w którym informacje mogą zmieniać się jeszcze szybciej niż następują zmiany technologiczne. Naszą ofertą dla firm z tej branży jest wirtualny rynek, system stale aktualizowanej informacji" - dodaje Edwin Bendyk.

Na razie oferty firm, które posiadały swoje ekspozycje na tegorocznej edycji ComNetu, są umieszczane i aktualizowane bezpłatne. Zmienić się to ma dopiero po zakończeniu przyszłorocznego ComNetu (tj. do 20 czerwca 1997 r.). Swoje strony będą mogły odpłatnie zamieszczać na serwerze także firmy nie biorące udziału w tegorocznej wystawie ComNet.