Wyniki IBM-a wpłynęły na wzrost indeksów giełdowych

Choć Big Blue w II kw. nie odnotował wzrostu sprzedaży, to przedstawił bardzo optymistyczne prognozy na drugą połowę roku.

IBM przedstawił wyniki finansowe uzyskane w II kw. 2000 roku finansowego. Zysk firmy nieco zmalał i osiągnął poziom 1,9 mld USD, w porównaniu z 2,4 mld USD uzyskanymi rok wcześniej. Przychody firmy utrzymały się na takim samym poziomie i wyniosły 21,7 mld USD. Firmie udało się jednak nieznacznie przewyższyć szacunki analityków.

"Po zakończeniu pierwszej połowy roku, spodziewamy się bardzo dobrych rezultatów w drugiej połowie" - stwierdził John Joyce, jeden z prezesów i dyrektor finansowy IBM-a.

Jeszcze przed ogłoszeniem oficjalnych wyników (w środę wieczorem czasu polskiego), akcje Big Blue wzrosły na giełdzie Nasdaq o ok. 4,7%. Dobra prognoza finansowa firmy na drugą połowę br. wpłynęła pozytywnie na inwestorów - czwartkowe indeksy amerykańskich giełd odnotowały wyraźny wzrost.

IBM liczy, że jego przychody w drugiej połowie roku znacznie wzrosną za sprawą polityki wydatków na informatykę przedsiębiorstw planujących rozwijać działalność w Internecie. Firma zapowiedziała już inwestycję o wartości ponad 1 mld USD w rozwój, wprowadzanie na rynek i sprzedaż internetowych produktów z rodziny WebSphere.

W podsumowanym kwartale sprzedaż sprzętu firmy zmalała o 5%, do poziomu 9,2 mld USD. Wzrosła natomiast o 2% sprzedaż oprogramowania, która wyniosła 3,2 mld USD.

Geograficznie, największy wzrost sprzedaży w II kw. IBM odnotował w regionie Azji i Pacyfiku (4,3 mld USD, wzrost 20%). W regionie obu Ameryk sprzedaż zmalała o 3% (9,7 mld USD), z w regionie EMEA (Europa, Bliski wschód i Afryka) spadek wyniósł 9% (5,9 mld USD). Kanał sprzedaży OEM przyniósł firmie o 6% (1,8 mld USD) przychodu mniej, niż uzyskała w analogicznym okresie ub.r.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200