Wykorzystaj szansę!
- Tomasz Mnich,
- 20.01.2009
Mam nadzieję, że w tym momencie odczułeś wzrost motywacji i zaczynasz dostrzegać nowe możliwości. Gdzie zaczniesz szukać tych nowych możliwości? Na Twoim miejscu przyjrzałbym się relacjom z biznesem. To od tych relacji zależy Twój sukces.
Relacje IT z biznesem
Zdaję sobie sprawę z tego, iż w Twojej organizacji relacje między IT a biznesem nie są takie jakich byś oczekiwał. Myślisz pewnie, że można generować pomysły, tworzyć nowe rozwiązania a biznes i tak zażąda realizacji swoich idei, do których nie do końca się przyłoży. Po co, więc, się starać?
Większość organizacji w Polsce i na świecie boryka się z problemem relacji IT i biznesu. Pracownicy IT przyzwyczaili się do myślenia, że biznes:
- jest chaotyczny, często zmienia zdanie;
- nie potrafi przygotować poprawnych założeń do projektów;
- chciałby, żeby IT realizowało wszystkie zadania "na wczoraj";
- ma wiecznie pretensje o to, że w IT brakuje zasobów, lub że IT pracuje nieefektywnie;
- zawsze ma pretensje o to, że w IT "to wszystko długo trwa";
- bardzo opornie angażuje się w testy a przecież "to było dla nich takie ważne";
- zapomina całkowicie, iż poza podstawowymi założeniami biznesowymi, które należy zrealizować, jest szereg aspektów technicznych, których nie widać;
A jak już coś zostanie zrobione, to na koniec i tak się okazuje, że nie o to chodziło i większość prac musisz ponowić. Pewnie dodałbyś jeszcze kilka innych, znanych Ci z doświadczenia stwierdzeń.
Pracownicy biznesu natomiast przyzwyczaili się do myślenia że:
- IT stawia dużo oporu i jest trudne we współpracy;
- z ludźmi z IT nie da się niczego załatwić;
- dział IT nas całkowicie nie rozumie i wprowadza szereg biurokratycznych procedur;
- niczego nie potrafi dostarczyć na czas;
- szacuje projekty zakładając ogromne bufory bezpieczeństwa.