Wykorzystać efekt synergii

Jak sprostać wyzwaniom A.D. 2017 dla branży dystrybutorów IT? S4E oraz ABC Data wypracowały już rozwiązanie – połączenie różnych modeli biznesowych, by poprzez synergię biznesową szukać możliwości wzrostu oraz odpowiadać na potrzeby współczesnego klienta.

Dystrybucja IT na świecie ewoluuje, zmienia się jej model pod wpływem oczekiwań klientów. Ci, którzy chcą myśleć o rozwoju, nie mogą zatrzymać się na modelu broadline’owym, ale muszą zmierzać w kierunku dystrybucji z wartością dodaną (VAD -Value Added Distribution). Tym bardziej, gdy oczekiwanie „czegoś więcej” niż „pudełka” pojawia się po stronie biznesu, a to on zaczyna dyktować warunki. Jak zauważył podczas 16 już edycji Wiosennych Spotkań S4E prezes zarządu S4E Paweł Piętka, ponad 53 procent decyzji o projektach zapada dziś poza działami IT. Firmy muszą zmierzyć się z nową rzeczywistością, dostosować się i wykreować wartości dodane, dające możliwość zwiększania marży z dystrybuowanych produktów czy usług. Albo stać w miejscu.

Wykorzystać efekt synergii

Paweł Piętka, CEO S4E

Co nas czeka?

Wiosenne Spotkania S4E są barometrem trendów na rynku IT. Z czym przyjdzie się mierzyć organizacjom w ciągu najbliższego roku? Wyzwań jest wiele, na wielu płaszczyznach. Jak zauważył Paweł Piętka, obecna sytuacja w Polsce wpływa na zmniejszenie liczby projektów w sektorze publicznym, co w naturalny sposób będzie wymuszało zmianę dialogu pomiędzy dostawcami a sektorem publicznym. Potwierdził to w swoim wystąpieniu Marcin Wajda, Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, który mówił o materializacji ryzyk źle zaplanowanych inwestycji, co stymuluje administrację do optymalizacji środków, które mogą być przeznaczane np. na dostarczanie Internetu do mniejszych miejscowości. Dialog nadal jest możliwy, jednak obydwie strony muszą weryfikować swoje oczekiwania do zastanej sytuacji.

Zobacz również:

  • Microsoft i Oracle - ścisła cloudowa współpraca już w Polsce

Kolejnym wyzwaniem, które czeka rynek, jest Rozporządzenie RODO/GDPR. W maju 2018 klamka zapadnie – niedostosowanie się do przepisów GDPR będzie skutkowało gigantycznymi karami nakładanymi przez Regulatora. S4E odrobiło zadanie, jest gotowe do wsparcia merytorycznego klientów i wspólnego szukania rozwiązań.

Firmy wciąż czeka cyfrowa transformacja, nieuniknione zmiany dotykające wręcz DNA organizacji. Radomir Bordon, dyrektor Dell EMC CEE zwrócił uwagę na zmiany, jakie chociażby czekają działy IT w firmach – modernizacja infrastruktury, automatyzacja procesów IT, by szybko dostarczać usługi dla organizacji. Firmy będą stać przed wyzwaniem transformacji modelu organizacji, w którym IT będzie odgrywało rolę wewnętrznego brokera usługi, będącego w stanie szybko reagować na zmianę i zapotrzebowanie biznesu poprzez chociażby wykorzystanie cloud computingu.

Razem raźniej i efektywniej

Na zachodzące w szybkim tempie zmiany rynkowe S4E zareagował odpowiednio szybko, podpisując w ubiegłym roku umowę z ABC Data, broadlinerem z największym portfolio produktowym na rynku (180000 produktów, 1000 brandów w ofercie, 400 vendorów). Dzięki wejściu w grupę kapitałową, S4E stał się częścią dużej, dobrze poskładanej maszyny. Jak zauważyła Ilona Weiss, prezes ABC Data, umowa z S4E odpowiada światowym trendom w szeroko rozumianej dystrybucji IT. ABC Data od wielu lat dystrybuowała IT w modelu broadline’owym, realizując 85 proc. swoich transakcji w e-commerce. Przebudowując strategię działania i wchodząc w alians, obydwie firmy skorzystają z efektu synergii, a połączone siły będą najlepszą odpowiedzią na możliwość oferowania zintegrowanej obsługi. Jak zauważyła prezes ABC Data, pierwszy krok został wykonany, teraz pozostaje budowa wspólnie biznesu.

ABC Data w ramach zmiany strategii nie tylko dokonała aliansu z S4E, ale również widzi szanse rozwoju w cloud computingu. Niebawem, jak zapewniła prezes, spółka uruchomi platformę cloudową.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200