Wyjście z kręgu PC

Quantum promuje nowy wizerunek firmy - producenta pamięci masowych, a nie tylko napędów dyskowych.

Quantum promuje nowy wizerunek firmy - producenta pamięci masowych, a nie tylko napędów dyskowych.

Około 60% obrotów Quantum pochodzi ze sprzedaży dysków dla komputerów PC. Rok 1998, mimo wzrostu produkcji, zakończył się spadkiem obrotów, wywołanym głównie obniżką cen napędów. Quantum zamierza więc uniezależnić się od sytuacji na tym rynku.

Największą szansę Quantum upatruje w rozwoju rynku pamięci masowych dla urządzeń elektronicznych innych niż komputery PC. Za rok mają pojawić się odbiorniki TV wyposażone w napędy dyskowe Quantum i system umożliwiający jednoczesne nagrywanie i odtwarzanie programów telewizyjnych. Pierre Brunswick, dyrektor Quantum na Europę, uważa, że wymagania stawiane pamięciom masowym do nowych zastosowań są zupełnie inne niż w przypadku klasycznych dysków komputerowych. Konkurencja dopiero się rodzi i na razie brakuje liderów kreujących standardy.

Drugi kierunek inwestycji Quantum to rozwój sprzętu profesjonalnego - napędów taśmowych DLT, dysków półprzewodnikowych i bibliotek pamięci masowych. Już obecnie ich sprzedaż generuje znaczącą część zysków firmy.

Dla Quantum polski rynek jest wyjątkowy. Na świecie firma ta ma ponad 20% udział w sprzedaży dysków dla komputerów PC, w Polsce - mniej niż 10%. Jak twierdzi Pierre Brunswick, pozycja firmy zmieni się po zawarciu nowych umów z dystrybutorami. Obecnie produkty Quantum sprzedają Asbis, CHS, Raab Karcher, C2000 i Incom. Firma zamierza też rozszerzyć zakres marketingu i promocję swoich produktów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200