Wydawnictwo IDG nagrodzone za promowanie wiedzy o chmurze

Nazwa.pl, jeden z czołowych dostawców usług hostingowych w Polsce, przyznał nagrody firmom intensywnie działającym na rzecz poprawy jakości internetu. W kategorii Edukacja wyróżnione zostało wydawnictwo IDG Poland, wydawca magazynów "Computerworld" i "CIO" oraz portalu pcworld.pl.

Wyróżnienie dla IDG Poland przyznane zostało, jak czytamy w oficjalnym komunikacie nazwa.pl, "w związku z intensywnymi działaniami na rzecz promowania wiedzy odnośnie nowoczesnego hostingu, ze szczególnym uwzględnieniem hostingu w oparciu o rozwiązanie chmurowe. Wydawnictwo w przystępny sposób buduje świadomość rynku na temat szybkich i bezpiecznych usług świadczonych w technologii Cloud".

Jednym ze sposobów budowania tej świadomości jest organizowana przez redakcję "Computerworld" konferencja Best in Cloud, skierowana do menedżerów rozważających migrację do chmury, zainteresowanych rozwiązaniami cloud computing oraz dostawców rozwiązań i usług chmurowych. W tym roku konferencja odbędzie się już po raz ósmy, a jej motywem przewodnim jest "Chmura jako narzędzie rozwoju biznesu i ośrodek innowacyjności".

Zobacz również:

  • International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO
  • Avi Wigderson zdobywa Nagrodę Turinga za prace nad losowością obliczeniową

Dyskusje w gronie zaproszonych ekspertów będą poświęcone takim zagadnieniom, jak wyzwania i uwarunkowania rynkowe skłaniające biznes do przeniesienia kluczowych systemów do chmury; jak chmura zmienia firmy i pozwala im efektywnie osiągać cele biznesowe; jak korzystać z chmury, by przynosiła prawdziwą wartość techniczną i biznesową oraz stanowiła katalizator rozwoju i innowacji.

Konferencji towarzyszy konkurs Best in Cloud, który upowszechnia i promuje najefektywniejsze sposoby wykorzystania technologii cloud. Konkurs jest podzielony na dwie ścieżki – dla organizacji, które wdrożyły rozwiązania cloud oraz konkurs dla dostawców technologii chmurowych.

"Ponad 20-letnia historia naszej firmy obfitowała w wiele cennych relacji biznesowych. Nawiązanie współpracy z wartościowymi partnerami było bardzo ważną składową na naszej drodze do bycia liderem polskiego rynku hostingowego" - podsumował wyniki konkursu nazwa.pl Krzysztof Cebrat, prezes zarządu spółki. "Postanowiliśmy nagrodzić te podmioty, których inicjatywy znacząco przyczyniają się do podnoszenia jakości polskiego Internetu. Wszystkim wyróżnionym życzymy dalszych sukcesów" - dodał.

Pozostali nagrodzeni

Nazwa.pl przyznała też wyróżnienia w kategoriach Bezpieczeństwo i Innowacje. W pierwszej z nich nagrodę przyznano Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej. W ocenie dostawcy NASK zasłużył na to wyróżnienie z uwagi na prowadzone w ostatnim roku działania promocyjne dotyczące protokołu DNSSEC, zwiększającego bezpieczeństwo użytkowników Internetu oraz instytucji funkcjonujących w sieci.

Wyróżnienie za innowacyjność przyznano natomiast firmie Asseco Data Systems SA, wchodzącej w skład Grupy Asseco. Spółka w ostatnim czasie intensywnie pracowała nad nowym typem certyfikatów SSL. Opracowane przez nią narzędzie do weryfikacji autentyczności witryny wykorzystuje kodowanie ECDSA P-384, dzięki czemu jest bezpieczniejsze niż dotychczas stosowane metody bazujące na technologii RSA.

Nazwa.pl przyznała też nagrodę specjalną. Otrzymał ją serwis GoWork.pl - za realizację kampanii „Hejt to nie opinia”, mającej na celu zredukowanie agresji słownej w internecie. Założenia akcji to podniesienie jakości i merytoryki dyskusji online przy jednoczesnym położeniu nacisku na naświetlanie takich problemów polskich firm jak mobbing. Twarzą kampanii był aktor Bogusław Linda.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200