Wybór aplikacji

EBI Mobile

Anica System, Lublin

Za tym systemem CRM przemawiają referencje - działa w polskich firmach i oddziałach zagranicznych potentatów branży FMCG.

Oprogramowanie ma służyć podniesieniu efektywności działu sprzedaży. Pracujący w terenie przedstawiciele handlowi korzystają z aplikacji EBI, zainstalowanej na komputerach z systemem Windows Mobile (Pocket PC). Zaś ich szefowie, najczęściej kierownicy regionalni, korzystają z EBI na laptopach. Mają do dyspozycji większe możliwości analityczne.

Wybór aplikacji
EBI Mobile ma budowę modularną. Obsługuje praktycznie całą działalność handlową przedsiębiorstwa. Przykładowo, moduł obsługujący wizyty u klientów kontroluje czas pracy handlowca, sprawdza realizację zadań przydzielonych mu w danym dniu, ewidencjonuje przyjęte zamówienia. Plan pracy handlowca można ułożyć, posługując się odrębnym modułem. Dzięki niemu powstają harmonogramy dla grup sprzedawców, w podziale na regiony, sieci handlowe, konkretne produkty.

EBI Mobile umożliwia integrację z systemami informacyjnymi wykorzystywanymi w przedsiębiorstwie. Przy tym poszczególne moduły mogą współpracować z różnymi źródłami danych. Mogą to być np. pliki tekstowe, arkusze kalkulacyjne i relacyjne bazy danych. Dzięki temu zamówienia składane przez handlowców mogą być wprowadzane nie za pośrednictwem EBI Mobile, ale bezpośrednio do systemu ERP.

System działa w trybie offline. Replikacja palmtopów z serwerem w centrali odbywa się z wykorzystaniem technologii Sybase Adaptive Server Anywhere (w przypadku komputerów kieszonkowych wykorzystywana jest jej wersja UltraLite). Mechanizm zastosowany w EBI Mobile umożliwia stosowanie tzw. replikacji przyrostowej.

Oryginalnie EBI Mobile powstał na zlecenie firmy Lubella, która przed sześcioma laty dążyła do usprawnienia sieci sprzedaży. Wprawdzie EBI Mobile może być dostarczany jako gotowy produkt, ale lubelska Anica System stawia na sprzedaż całych rozwiązań i za każdym razem oferuje dopasowanie aplikacji do indywidualnych potrzeb. Od czterech lat EBI Mobile jest sprzedawany także w formie outsourcingu obejmującego dzierżawę infrastruktury sprzętowej, systemowej i komunikacyjnej oraz systemów bezpieczeństwa.

Produkt: EBI Mobile

Producent: Anica System

Podstawowa funkcjonalność: wspomaga zarządzanie sieciami przedstawicieli handlowych

Główne technologie: Pocket PC, Sybase Adaptive Server Anywhere

Referencje: AVON Cosmetics Polska, Bakoma, Cadbury Wedel, Ferrero Polska, Henkel Polska, Herbapol Lublin, Laboratorium Kolastyna, Lubella, Maspex, Nestle, Seagram Polska, T.C. Dębica, Unilever, Wella Polska, Wyborowa, ZPT Olvit

Cena licencji: producent nie chce podać cen twierdząc, że ta jest negocjowana każdorazowo z klientem

Emigo

Sagra Technology, Szczecin

System Emigo został zaprojektowany z myślą o wsparciu pracy sprzedawców, ale także konsultantów, techników i inżynierów spędzających większą część swojego dnia pracy "w terenie". Może służyć nawet lekarzom.

Emigo składa się z trzech elementów. Głównym jest Centrum Emigo działające na platformie Windows Server, w oparciu o bazę danych SQL 2000 Server. Najnowsza wersja (4.0) została napisana w technologii .NET.

Wybór aplikacji
Na palmtopach instalowana jest aplikacja Mobilny Emigo. Pozwala na wprowadzanie danych o wizytach, zamówieniach, zleceniach, wykonanych pracach, reklamacjach, wnioskach, materiałach promocyjnych, remanentach i wydatkach własnych. Za pośrednictwem Mobilnego Emigo pracownik ma dostęp do listy klientów, towarów i usług, dziennika, planu zadań. Klawiatura Emigo jest systemową klawiaturą komputera Pocket PC. Umożliwia pisanie w języku polskim. Według producenta, lista klientów i towarów zapisana w bazie SQL for Pocket PC 2003 może zawierać nawet kilkadziesiąt tysięcy pozycji.

Trzeci element stanowi Portal Emigo. Jest to zestaw aplikacji przeznaczonych do planowania, oceny i analizy pracy pracowników korzystających z Mobilnego Emigo.

Wymiana danych pomiędzy Centrum Emigo a Mobilnym Emigo odbywa się w trybie offline. Nawiązanie połączenia jest inicjowane przez użytkownika za pośrednictwem telefonu komórkowego obsługującego transmisję GPRS. Przedstawiciele firmy przekonują jednak, że system można w każdej chwili przystosować do pracy w trybie online.

System umożliwia także wymianę danych z innymi systemami informatycznymi. Sagra Technology przygotowała ponad 30 łączników Agent Emigo, czyli aplikacji, które gwarantują wymianę danych z konkretnym systemem. Z Emigo może współpracować m.in. SAP BussinesOne, Microsoft Axapta, ComArch i Simple.

Firma kończy obecnie prace nad integracją Emigo z własnymi systemami informacji geograficznej (MapLook). Ma to umożliwić pracownikom mobilnym m.in. automatyczny dobór optymalnych tras dojazdu do klientów. Rozwiązanie zostanie zaoferowane klientom w drugim kwartale 2005 r.

Produkt: Emigo

Producent: Sagra Technology

Podstawowa funkcjonalność: kompleksowa obsługa pracowników mobilnych

Główne technologie: Windows 2000 i 2003 Server, SQL Server 2000, Windows Mobile

Referencje: S.D. Pack-Plast International, Interchem, Komplex-Torus, Bulinek, Kooperol, Rabat Pomorze

Cena licencji: ok. 2,5 tys. zł


TOP 200