Wulkanizacja online

Internetowy system sprzedaży producenta opon firmy Dębica SA ma zapewnić pełną dostępność produktów i usług tej firmy także przez telefon komórkowy.

Internetowy system sprzedaży producenta opon firmy Dębica SA ma zapewnić pełną dostępność produktów i usług tej firmy także przez telefon komórkowy.

Firma Oponiarska Dębica SA w II połowie roku rozpocznie sprzedaż produktów przez Internet. Jest to efekt prowadzonych od dwóch lat prac nad rozwojem sieci stacji obsługi klienta, obejmującej obecnie 318 punktów, wchodzących w skład sieci sprzedaży i wymiany ogumienia Decart, 20 stacji serwisowych Partner oraz 1,3 tys. autoryzowanych punktów sprzedaży.

"Nie chodzi już wyłącznie o wyprodukowanie opon. Prawdziwa walka o klienta przeniosła się na rynek usług, na którym pozostało wiele do zrobienia" - mówi Jacek Szklarek, menedżer ds. relacji zewnętrznych w Dębicy, odpowiedzialny za projekt internetowy. Testowe uruchomienie systemu obejmie punkty należące do sieci Partner i będzie trwało około dwóch miesięcy. Do końca roku planowane jest natomiast objęcie systemem wszystkich punktów Decart i Partner na terenie całego kraju.

Blisko klienta

Osoby zainteresowane zakupem opon firmy Dębica będą mogły zamówić je za pośrednictwem stron WWW. Na podstawie podanej przez klienta informacji o marce samochodu system zaprezentuje właściwe modele opon. Po dokonaniu wyboru nabywca podaje swoje miejsce zamieszkania. Dzięki temu wytypowany zostanie najbliższy punkt obsługi, w którym klient będzie mógł odebrać opony lub je na miejscu wymienić. W trakcie składania zamówienia odpowiednia informacja zostanie automatycznie skierowana do wytypowanego punktu serwisowego, który na tej podstawie ustala termin spotkania z klientem - telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

"Taka forma kontaktu z klientem ważna jest szczególnie w okresie wymiany opon na zimowe, kiedy to kierowcy w ostatniej chwili poszukują punktu wymiany opon. Możliwość wcześniejszego umówienia się pozwoli uniknąć oczekiwania w kolejkach, ponieważ wszystko zostanie przygotowane przed przyjazdem klienta" - dodaje Jacek Szklarek. W przyszłości możliwe będzie również regulowanie należności kartami płatniczymi przez Internet podczas składania zamówienia. Będzie można również zgłosić chęć realizacji usługi bezpośrednio na miejscu u klienta.

Nie tylko przez komputer

Tradycyjny Internet nie będzie jedynym nowym kanałem sprzedaży i kontaktu z klientem, wykorzystywanym w najbliższym czasie przez Dębicę. Jeszcze w tym roku bowiem zostaną uruchomione usługi wykorzystujące komunikaty SMS. Za pośrednictwem telefonu komórkowego klienci będą otrzymywać informacje tekstowe o warunkach pogodowych i drogowych oraz różne komunikaty Dębicy (np. związane z zamówioną usługą czy dotyczące nowych produktów i promocji).

Firma zamierza również wykorzystać technologię WAP, umożliwiającą dostęp do stron WWW za pośrednictwem telefonu komórkowego. Dedykowany serwis Dębicy będzie oferować takie same usługi, jak te dostępne poprzez standardową przeglądarkę. Będzie to istotne dla osób podróżujących samochodem, ponieważ w razie konieczności klienci będą mogli szybciej zlokalizować najbliższy punkt serwisowy i zgłosić wykonanie usługi lub wezwać pomoc. Długoterminowe plany zakładają również umieszczenie w Internecie interaktywnej mapy Europy, pozwalającej np. na zlokalizowanie najbliższego punktu serwisowego na wybranej trasie.

Sprzedaż zintegrowana

Inicjatywa Dębicy jest powiązana ze strategią koncernu Goodyear, od 1995 r. inwestora strategicznego, który w coraz większym stopniu wykorzystuje Internet. Działalność koncernu na tym polu jest najbardziej widoczna w USA. Wdrożenie systemu internetowego Dębicy będzie pionierskim przedsięwzięciem dla Goodyear w całej Europie.

System sprzedaży przez Internet jest tworzony przy współpracy łódzkiej firmy AMG:net, która zajmuje się przygotowywaniem serwisów WWW. Całość zostanie zintegrowana z systemem informatycznym przedsiębiorstwa, a więc z aplikacjami finansowymi, księgowymi czy kontrolą zapasów. Dzięki temu zamówienia składane przez Internet będą na bieżąco odnotowywane przez system centralny. Na razie nie zapadły jeszcze decyzje o wyborze konkretnych rozwiązań i narzędzi.

Komercyjne uruchomienie systemu jest planowane na koniec lata i będzie połączone z promocją opon zimowych. Elementem zachęty do korzystania z usług online powinna być nieco niższa cena dla klientów, którzy zdecydują się na dokonanie zakupu za pośrednictwem serwisu internetowego.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200