Wtorkowy Przegląd Prasy

Oprogramowanie sprawdzi, czy grozi ci cyberatak... Hakerzy przyczynili się do przyspieszenia Zegara Zagłady... Jest już update Windowsa 10... Spożywcze e-zakupy w Polsce warte są już 500 mln zł... Allegro też będzie zarabiało na reklamach... Niemiecka autostrada dla pojazdów bez kierowcy... Ford stawia na nowe technologie i inwestuje w Dolinie Krzemowej... Chińczycy kupują więcej iPhone'ów niż Amerykanie...

COMPUTERWORLD

Narzędzie do oceny cyberzagrożenia

Fujitsu Laboratories stworzyło narzędzie, które śledzi komputerową aktywność użytkownika, badając jak korzysta on z poczty elektronicznej, przeglądarek oraz myszy i klawiatury. Na tej podstawie ocenia, czy jest on podatny na cyberataki. Firma twierdzi, że jest narzędzie klasy „enterprise”, a więc szczególnie przydatne dla biznesu. Twórcy oprogramowania przyjęli założenie, że większość hakerów wykorzystuje błędy popełniane przez użytkownika komputera, który klika np. na przypadkowe i niesprawdzone linki, czy odpowiada na wiadomości od nieznych nadawców. Jest to więc narzędzie zdolne jedynie zakwalifikować użytkownika do grupy zwiększonego ryzyka, nie daje zaś pewności, że jego komputer zostanie zaatakowany. Informatycy projektujący oprogramowanie przebadali wcześniej zachowanie ok. 2 tys. użytkowników komputerów. Pozwoliło im to opracować algorytm oceniający, czy dany użytkownik swoim zachowaniem sam nie wystawia sięna takie ataki. Fujitsu wciąż rozwija narzędzie, koncentrując się obecnie na opracowaniu środków zaradczych, które będą korygować zachowania poszczególnych użytkowników. Firma ma nadzieję, że narzędzie pojawi się na rynku w 2016 r. Źródło: Narzędzie oceniające podatność użytkownika na cyberataki

Zegar Zagłady przyspieszył przez działalność hakerów

Magazyn Bulletin of the Atomic Scientists poinformował o przestawieniu Zegara Zagłady o dwie minuty do przodu – teraz wskazuje on już 3 minuty przed północą. Oznacza to, że tylko tyle czasu dzieli nas – symbolicznie – od zagłady ludzkości. Doomsday Clock (zegar zagłady) to rodzaj dość ponurej zabawy intelektualnej - fikcyjny zegar, za pomocą którego naukowcy z Uniwersytetu Chicagowskiego symbolicznie przedstawiają, w jak niebezpiecznych czasach przyszło nam żyć. Idea zegara jest taka, że zawsze pokazuje on czas pozostały do godziny 00:00 – czyli momentu, w którym nadejdzie całkowita zagłada ludzkości. Zegar jest corocznie uaktualniany, a tarcza z bieżącym wskazaniem przedstawiana jest na okładce nowego numeru BotAS. Przedstawiciele Bulletin of the Atomic Scientists podkreślają, że podczas prac nad tegorocznym wskazaniem Zegara Zagłady uwzględniono również zagrożenia związane z przestępczością komputerową (i jej potencjalnym wpływem na napięcia pomiędzy państwami), a także zagrożenia ze strony sztucznej inteligencji oraz problemy powiązane ze… zmianami klimatycznymi. Źródło: Zegar Zagłady uwzględnia hakerów

Windows 10 ma już update

Ledwie w ubiegłym tygodniu Microsoft zaprezentował zaprezentował więcej szczegółów dotyczących systemu operacyjnego Windows 10, a już udostępnił kolejną wersję systemu, oznaczoną jako Windows 10 build 9926 (Technical Preview). Uczestnicy programu Windows Insider, którzy testują system Windows 10, mogą pobierać update za pośrednictwem panelu Settings. Do programu można się dołączyć, rejestrując się na tej stronie lub pobierając nowy build (plik .iso) i instalując system na bootowalnym dysku DVD lub na zewnętrznej pamięci flash (dołączonej do portu USB). Jest to plik wielkości 3 GB (wersja 32-bitowowa) lub 4 GB (wersja 64-bitowa). Windows 10 build 9926 zawiera już oprogramowanie Cortana, ale Microsoft nie dołączył do niego kilku narzędzi, o których mówił na zeszłotygodniowej konferencji. Chodzi tu np. o przeglądarkę Spartan (build 9926 oferuje Explorera 11). Wspiera za to pełnoekranowe menu Start menu, nowe aplikacje Photo i Maps, nowy Windows App Store oraz technologię Continuum. Źródło: Windows 10 build 9926 już dostępnyl

RZECZPOSPOLITA

Internetowy rynek FMCG to już 500 mln zł

Wartość średniego koszyka zakupów spożywczych w e-sklepach jest wyższa 4-5 razyniż w tradycyjnym sklepie. - Średnia wartość przeciętnego zamówienia zwiększa się co roku o kilka procent, co pokazuje, że Polacy coraz chętniej dokładają do koszyków także produkty świeże, niegdyś kupowane wyłącznie w tradycyjnym sklepie – mówi Mariusz Nowak, menadżer Tesco Ezakupy. – Owoce, warzywa, mięso, ryby, nabiał i pieczywo też pojawiają się w zamówieniach coraz częściej. Wzrasta zaufanie klientów do kupowanych przez internet świeżych produktów – dodaje. Firma wartość segmentu spożywczego w internetowych zakupach szacuje na 500 mln zł przy całym rynku e-handlu wartym 30 mld zł. Szacuje się, że w 2018 roku wartość polskiego rynku FMCG online wyniesie już ok. 1 mld zł. – Prognozujemy, że sprzedaż internetową czeka pięć lat dalszego wzrostu – mówi Nowak. Zalety zakupów internetowych coraz bardziej doceniają też klienci instytucjonalni i biznesowi. Odroczona płatność, niski koszt dostawy, atrakcyjne ceny i coraz szerszy asortyment sprawiają, że zwiększa się liczba klientów innych niż indywidualni. Źródło: W sieci wydajemy kilka razy więcej

GAZETA PRAWNA

Allegro włącza reklamy

Użytkowników Allegro zaskoczy wkrótce duża zmiana. Z popularnej platformy handlowej, gdzie dotychczas pojawiały się tylko nieliczne autopromocje, szerokim strumieniem popłyną reklamy. Kampanie reklamowe mają się pojawić w całym serwisie, który dotychczas nie zarabiał na takiej działalności. Pakiety mają być narzędziem wsparcia sprzedawców obecnych w serwisie aukcyjnym. W założeniu chodzi o to, aby w atrakcyjny sposób wyróżnić ich ofertę i nakłonić klientów, aby sięgnęli do niej ponownie. Serwis będzie wykorzystywał do tego gromadzone od lat dane zakupowe. – Dzięki nowemu projektowi reklamowemu nasi partnerzy będą mogli wykorzystać w pełni potencjał platformy Allegro, wspierając swoją sprzedaż w serwisie. Naszym celem jest pomoc w zwiększaniu ich obrotów – tłumaczy Tomasz Nowak, dyrektor odpowiedzialny za wdrażanie projektu w Grupie Allegro. Serwis dobrze zna swoich użytkowników. Wie, co kupowali, kiedy i jakie mają upodobania. Daje to możliwość kierowania przekazu do ściśle wyselekcjonowanej grupy osób, a jak pokazują badania, jest to skuteczniejsze i tańsze niż tradycyjna reklama. Zdaniem Nowaka to właśnie przemawia na korzyść nowej oferty. Reklama będzie kierowana do osób zainteresowanych kupnem poszczególnych produktów, a nie do dużych grup przypadkowych odbiorców, często zirytowanych inwazyjnym charakterem reklamy. Źródło: Allegro wpuszcza reklamęl

PULS BIZNESU

W Niemczech powstanie autostrada dla samochodów bez kierowców

Część autostrady A9 w Bawarii zostanie przekształcona w trasę testową dla samoprowadzących się aut, poinformował minister transport Niemiec, Aleksander Dobrindt. - Utworzymy na autostradzie A9 „Cyfrową Autostradę Testową”. Projekt ruszy w tym roku – powiedział minister w wywiadzie dla dziennika „Frankfurter Allgemeine Zeitung”. Udoskonalona trasa będzie wyposażona w infrastrukturę umożliwiającą samochodom komunikowanie się z drogą oraz innymi pojazdami znajdującymi się na niej. Minister dodał, że w tej kwestii “niemieccy producenci nie będą polegać na Google”, który jest obecnie liderem tej dziedzinie. Źródło: Niemiecka autostrada dla aut bez kierowców

Ford inwestuje w Dolinie Krzemowej

Ford stwierdził, że potrzebuje większej obecności w sercu branży technologicznej i otwiera nowe biuro w Dolinie Krzemowej. Oncern motoryzacyjny tworzy swoje centrum badań i innowacji w Palo Alto. Do końca roku zatrudnienie znajdzie tam 125 specjalistów. Prezes Mark Fields przekonuje, że jego firma chce być postrzegana jako część środowiska Doliny Krzemowej, która uważana jest za światową stolicę nowych technologii. Ford pojawił się w Dolinie Krzemowej dwa lata temu, ale zatrudniał w biurze zaledwie osiem osób. Źródło: Ford przyciąga technologiczne talenty

Chińczycy pokochali iPhone'a

W 2014 roku Apple prawdopodobnie po raz pierwszy w historii sprzedał w Chinach więcej iPhonów niż na swoim rodzimym rynku, w Stanach Zjednoczonych, informuje "Financial Times". Analitycy szacują, że amerykański koncern osiągnął punkt zwrotny, po tym jak zwiększył swoją aktywność w Chinach i zawarł w 2014 r. umowę z China Mobile, największym krajowym operatorem komórkowym, a następnie wypuściła na rynek iPhone 6. Analitycy UBS szacują, że w ostatnim kwartale Chiny odpowiadają za 36 proc. sprzedaży iPhonów, w porównaniu do 24 proc. w przypadku USA. Rok wcześniej Stanom Zjednoczonym przypadał 29 proc. udział, a Chinom 22 proc. Źródło: Chińczycy kupują więcej iPhonów niż Amerykanie

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200