Wtorkowy Przegląd Prasy

Gigabit Internet – rewolucja dopiero nas czeka... Telekomunikacja liczy na fale milimetrowe... Nowy pomysł Google na lepszą ochronę kont... Sundar Pichai ma w Google coraz większa władzę... Big data – big problem dla marketingu?... Rosjanie odkryli nową wadę „selfie”...

COMPUTERWORLD

Naprawdę szybki Internet zmieni nasze życie

Upowszechnienie się łącz szerokopasmowych o prędkości kilkudziesięciu megabitów nie spowodowało rewolucji w usługach dostępnych przez Internet. Ale istotne zmiany pojawią się najprawdopodobniej, gdy użytkownicy otrzymają łącza o prędkościach kilkuset megabitów lub więcej. Zdaniem specjalistów, będą one szczególnie zauważalne w projektach związanych z opieką zdrowotną, grami, edukacją i rozrywką. Ankietę na temat możliwości wykorzystania sieci Gigabit Internet przeprowadziła firma Pew Research Center. Zapytano w niej ponad 1500 ekspertów o prognozy dotyczące zastosowań i popularyzacji usług korzystających z Internetu o prędkościach gigabitowych. Najczęściej powtarzającą się odpowiedzią była opinia, że tak wysoki poziom dostępnej przepustowości łącz zmieni podstawowe interakcje między ludźmi. Bo pozwoli na interakcję w trybie online, która zdecydowanie lepiej odwzoruje rzeczywistość, niż pozwalają na to dostępne obecnie systemy. W efekcie, zdaniem wielu ankietowanych ekspertów, pojawi się znaczące grono użytkowników twierdzących, że interakcja w trybie online jest lepsza niż rzeczywistość. Gry, filmy wysokiej rozdzielczości, zakupy online będą dostępne w wersjach 3D. Prawie 83 proc. ekspertów twierdziło, że wzrastająca przepustowość, na przestrzeni najbliższych 10 lat będzie kluczem do wprowadzenia nowych aplikacji, ale dziś nie sposób przewidzieć jakiego typu będą to aplikacje Źródło: Gigabit Internet – rewolucja w usługach

Fale milimetrowe nadzieją telekomunikacji

Większość sieci komórkowych wykorzystuje obecnie częstotliwości poniżej 6 GHz. Rosnący popyt na tego typu usługi powoduje, że robi się tu bardzo tłoczno i firmy telekomunikacyjne zaczynają zerkać na technologie wykorzystujące fale milimetrowe. Jeszcze do niedawna panowała opinia, że te częstotliwości są bezużyteczne, ponieważ pozwalają transmitować dane na bardzo krótkie odległości i dane nie są w stanie pokonywać naturalnych przeszkód, takich ja ściany. Postęp technologiczny (chodzi tu szczególnie o nowy rodzaj anten) spowodował, że fale milimetrowe mogą obecnie pokonywać większe odległości i przenikać lepiej przez naturalne przeszkody. U.S. FCC (Federal Communications Commission) zapowiedziała, że przygotowuje dokument, w którym chce zapytać instytucje zainteresowane tym tematem m.in. o to, które technologie bezprzewodowe wykorzystujące bardzo wysokie częstotliwości należy promować i jakie to mają być częstotliwości? FCC podkreśla w dokumencie, że dzięki najnowszym technologiom urządzenie bezprzewodowe wykorzystujące fale milimetrowe mogą posłużyć do budowania sieci 5G (piątej generacji). Sieci takie w opinii specjalistów powinny wejść do eksploatacji za ok. 5 do 6 lat. Źródło: FCC chce, aby przyszłe sieci bezprzewodowe bazowały na falach milimetrowych

Zobacz również:

  • Polscy uczeni przybliżą kwantowy internet?

Google proponuje lepszą ochronę kont

Internetowy gigant pozwala użytkownikom chronić konta przed włamywaczami próbującymi przejąć ich hasła, oferując im od jakiegoś czasu możliwość użycia technologii dwuskładnikowego uwierzytelnienia się. Obecnie jest to możliwe również w sposób, który nie był do tej pory dostępny – poprzed dopięcie do komputera przeznaczonego do tego celu urządzenia USB. Nowa opcja rozszerza możliwości używanego obecnie, firmowego mechanizmu 2-Step Verification. Mechanizm ten pracuje tak, że użytkownik logujący się z nowego urządzenia musi podać jednorazowy kod odebrany za pośrednictwem wiadomości SMS wysłanej do smartfona. Security Key (bo tak brzmi nazwa nowego rozwiązania) to druga metoda wspierana przez mechanizm 2-Step Verification. Polega ona na tym, że użytkownik może nie mieć przy sobie komórki czy smartfona, ale musi dołączyć do komputera w momencie logowania się specjalne urządzenie USB. Mechanizm ten wchodzi do akcji tylko po zweryfikowaniu, że witryna do której loguje się użytkownik, należy rzeczywiście do Google, a nie jest fałszywą witryną, podszywającą się pod witrynę tej firmy. Security Key używa boweim kryptografii celem sprawdzenia autentyczności witryny. Współpracuje tylko z przeglądarką Chrome 38 oraz nowszymi wersjami tego oprogramowania. Źródło: Google rozszerza możliwości mechanizmu 2-Step Verification o nową opcję

PULS BIZNESU

Rewolucja kadrowa w Google

Sundar Pichai, odpowiedzialny do tej pory w Google za Chrome, Androida, Google Apps i Gmail, zyskuje nowe obowiązki. Będzie też nadzorował każdy główny produkt Google poza portalem YouTube - podaje serwis technologiczny Bits. Z kolei agencja Bloomberg informuje, że sześciu dyrektorów, którym podlegają kluczowe produkty Google, jak wyszukiwarka i reklama, będzie teraz odpowiadać bezpośrednio przed Pichaiem, a nie jak dotychczas przed prezesem Pagem. Page, który jest nie tylko prezesem, ale także jednym ze współzałożycieli internetowego giganta, ma w większym stopniu skupiać się na strategii długoterminowej. Miliarderowi podlegać będzie nadal m.in. dział Google X, który rozwija m.in. okulary Glass i program autonomicznych samochodów, portal YouTube oraz dział finansów. Źródło: Prezes Google oddaje część władzy

Big data – wyzwanie także dla marketingu

Nie tylko działy IT, ale i specjalisci od marketingu mogą skutecznie wykorzystywać big data. To właśnie marketerzy wiążą z nim wielkie nadzieje. Duże zbiory danych pozwalają np. na stworzenie profilu klientów. Mogą również ułatwić lepsze dostosowanie przekazów do tzw. zachowań konsumenckich. Firmy z Europy Zachodniej na technologie i usługi związane z big data, według prognoz, wydadzą w tym roku prawie 3 mld USD, a w 2018 r. — nawet 6,8 mld USD. Ale same liczby czy wzory nie sprawią, że wyniki sprzedaży w magiczny sposób wzrosną. To, co może pomóc, to ich właściwa analiza i interpretacja, czyli przetworzenie big data w tzw. smart data (inteligentne dane). Według tegorocznego badania Circle Research, 82 proc. marketerów już wykorzystuje lub planuje wykorzystywać big data w niedalekiej przyszłości. Z badań wynika jednocześnie, że ponad połowa respondentów ma problem z powiązaniem wielu informacji na temat konkretnych konsumentów w jeden spójny obraz. Dwóch na pięciu marketerów przyznaje, że brakuje im wiedzy i umiejętności przetwarzania czy porządkowania takich zbiorów danych. Podobna liczba narzeka na brak ścisłej współpracy czy integracji z działami IT, która mogłaby to usprawnić. Źródło: Marketerzy gubią się w gąszczu big data

Rosjanie udowodnili - „selfie” sprzyjają wszawicy

Oddział rosyjskiego nadzoru sanitarnego w Kursku ostrzegł, że „selfie”, czyli robienie sobie zdjęć komórką, może sprzyjać roznoszeniu się wszy. - Według ekspertów, powodem rozprzestrzeniania się wszy wśród nastolatków jest ich miłość do robienia sobie fotografii „selfie” - głosi komunikat Rospotrebnadzoru opublikowany w Internecie. Młodzi ludzie robiąc sobie takie zdjęcia często stykaja się głowami. Źródło: Rosja: władze ostrzegają, że „selfie” roznoszą wszy

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200