Wtorkowy Przegląd Prasy

Zmodernizowany mikrokomputer Intela dla urządzeń „wearable”… Concare IT jest też w Polsce… Polska Grupa Zbrojeniowa przejmuje kontrolę nad grafenem… Rynek reklam zyskuje dzięki technologii… Rosja będzie miała swój własny system płatniczy… Aplikacja Telegram gwałtownie zyskuje użytkowników… ABC Data może przejąć dystrybutora sprzętu Apple…

COMPUTERWORLD

Intelowski mikrokomputer Edison po modernizacji

Intel zmodyfikował swój miniaturowy komputer Edison, zaprojektowany z myślą o stosowaniu w podręcznych urządzeniach typu „wearable” (czyli takich, które można nosić na sobie). To układ scalony wytwarzany przy użyciu technologii 22 nm, wyposażony w dwurdzeniowy procesor taktowany zegarem 400 MHz oraz w bezprzewodowe interfejsy Wi-Fi i Bluetooth. Najważniejszym nowym elementem, jaki Intel wprowadził do komputera Edison, jest hub odbierający dane z różnego rodzaju zewnętrznych czujników. Projektanci urządzeń „wearable” opartych na komputerze Edison będą teraz mogli integrować je z dodatkowymi czujnikami, rejestrującymi np. rozmaite parametry otoczenia czy wykrywające ruch albo światło. Nowy komputer jest nieco większy od poprzedniego modelu (o ok. 1 mm z każdej strony), a Intel wyposażył go też w dodatkowe złącze umożliwiające podłączanie zewnętrznych czujników. Komputer może być z powodzeniem stosowany w inteligentnych ubraniach czy osobistych monitorach zdrowia. Firma zamierza go instalować w hełmach zawodników uprawiających football amerykański, gdzie będzie analizować w czasie rzeczywistym dane odbierane z czujników umieszczonych na ciele zawodników (rejestrujące np. siłę z jaką zawodnicy zderzają się ze sobą). Źródło: Intel zmodyfikował mikrokomputer Edison

W Polsce powstało biuro Concare IT

W Warszawie otworzono pierwsze biuro Concare IT - firmy specjalizującej się we wdrażaniu i obsłudze rozwiązań CRM SuperOffice, outsourcingu zasobów IT oraz wsparciu technicznym użytkowników. Oprócz warszawskiego biura, firma otworzyła oddziały w Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Dubaju. Samo Concare IT wchodzi w skład duńskiego holdingu Concare IT A/S. Od czternastu lat dostarcza on kompleksowe rozwiązania z zakresu nowych technologii, a do jej klientów należą m.in. Pandora Jewelry oraz Eva-Solo A/S. Wśród głównych celów działalności firmy wymienia się zwiększenie wydajności rozwiązań IT stosowanych u klientów, optymalizację procesów z zakresu nowych technologii w oparciu o funkcjonalności stosowane u partnerów oraz osiągnięcie wysokiej pozycji na rynku CRM. Źródło: Concare IT wchodzi na polski rynek

Grafen przechodzi do wojska

Agencja Rozwoju Przemysłu odda Polskiej Grupie Zbrojeniowej swoje udziały w spółce Nano Carbon. zajmującej się badaniami nad nową strukturą oraz jej praktycznym zastosowaniem. Wojsko ponoć już ma kilka pomysłów na wykorzystanie grafenu do swoich celów. Obok sugestii mówiących o potencjalnym zastosowaniu materiału w uszczelkach wozów bojowych, pojawiła się i taka o pokryciu grafenem nanogogli i masek gazowych, oraz wykorzystaniu go w produkcji hełmów. Firma Nano Carbon jako pierwsza w Polsce rozpoczęła na początku grudnia 2013 sprzedaż grafenowych płatków. Centymetr kwadratowy materiału wyceniano wtedy na 300 dolarów. Firma pracowała też nad pokrywaniem grafenem powierzchni metalicznych, co mogłoby otworzyć jej drzwi do branży energetycznej, budownictwa, przemysłu maszynowego, samochodowego, oraz medycznego. Źródło: Grafen w służbie armii - PGZ przejmuje kontrolę nad Nano Carbon

RZECZPOSPOLITA

Technologia ożywia rynek reklamy

W tym roku rynek reklamowy globalnie zwiększy się o 4,8 proc. - bardziej, niż planowano wcześniej, dzięki czemu na koniec roku będzie wart już 551 mld dol. – przewiduje sieć domów mediowych Carat. To oznaczałoby poprawę, bo w 2013 roku rynek wzrósł „tylko" o 3,3 proc. – najwięcej dzieje się teraz w obszarze mediów cyfrowych, które reklamowo rosną trzy razy szybciej niż cały rynek. Media społecznościowe, reklama mobilna i wideo będą w tym roku rosły wszystkie przynajmniej o 50 proc. dzięki rozwojowi technologii, dostępu do informacji oraz zaufania odbiorców do tych rozwiązań. Wpływy z cyfrowych form reklamowych (czyli głównie reklamy w sieci) zwiększą się w tym roku globalnie o 15,5 proc. Na rynkach brytyjskim, duńskim, holenderskim, norweskim i szwedzkim Internet jest już najważniejszym medium reklamowym. Źródło: Rynek reklamy na ścieżce wzrostu

GAZETA PRAWNA

Powstanie rosyjski, „narodowy” system płatniczy

Rosja planuje utworzyć w ciągu pół roku własny narodowy system płatniczy. To odpowiedź na problemy niektórych rosyjskich banków po wprowadzeniu przez Stany Zjednoczone sankcji w związku z aneksją Krymu. German Gref - szef największego rosyjskiego banku państwowego „Sbierbanku” poinformował prezydenta Rosji, że projekty niezbędnych aktów prawnych są już w parlamencie. Po ich przyjęciu potrzeba będzie od dwóch do sześciu miesięcy na powstanie narodowego systemu płatniczego. Rosyjscy politycy zaczęli mówić o potrzebie powstania własnego systemu płatniczego po tym, jak USA wprowadziły sankcje wobec Rosji po aneksji Krymu. Media informowały, że „Visa” i „MasterCard” przestały dokonywać operacji płatniczych klientów kilku rosyjskich banków. Źródło: Rosja utworzy narodowy system płatniczy. To kara za blokadę przez VISA i MasterCard

PULS BIZNESU

Telegram zamiast WhatsApp?

Aplikacja mobilna Telegram chwali się, że oferuje bezpieczną komunikację. Serwis technologiczny TechCrunch podaje, że za aplikacją stoją Nikolai i Pavel Durov, współzałożyciele popularnego rosyjskiego serwisu VK.com. Telegram zauważył nagły skok pobrań pod koniec lutego, a miesiąc później poinformował, że całkowita liczba aktywnych użytkowników w skali miesiąca wynosi 35 mln. Wzrost zainteresowania może być związany z kupieniem przez Facebooka aplikacji WhatsApp, która także oferuje usługę przesyłania wiadomości. Źródło: Telegram ma już 35 mln użytkowników

ABC Data może przejąć iSource

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydał zgodę na przejęcie przez ABC Data kontroli nad iSource, podała spółka. Udzielenie zgody na koncentrację było jednym z warunków zawieszających wykonanie umowy inwestycyjnej dotyczącej zakupu przez spółkę 100 proc. akcji spółki iSource. Pod koniec ub.r. ABC Data zawarła warunkową umowę inwestycyjną z Accession II Limited, Accesion II Investment Capital Limited oraz AKJ Capital, dotyczącą zakupu 100 proc. akcji spółki iSource, dystrybutora produktów Apple w Polsce, za ok. 15,5 mln zł. ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT, a od czerwca 2011 roku sprzedaje materiały eksploatacyjne i akcesoria komputerowe pod własną marką Colorovo. W 2012 r. spółka osiągnęła 3,69 mld zł przychodu. Źródło: UOKiK zgodził się na przejęcie iSource przez ABC Datę

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200