Wtorkowy Przegląd Prasy

6 TB na dysku Hitachi wypełniony helem... Marketing automation zdobywa uznanie przedsiębiorców... Małe i średnie firmy nie martwią się o bezpieczeństwo swoich danych... Megapanel przewiduje skutki fuzji... Serwery Google i Facebooka lubią zimno... W USA Galaxy Tab lepsze od iPadów... BlackBerry nie na sprzedaż... Kolejna bitwa wojny patentowej Apple... Informatycy potrzebni od zaraz... Twitter drożeje przed giełdowym debiutem...

COMPUTERWORLD

6 TB na dysku wypełnionym helem

Hitachi Global Storage Technologies wprowadza na rynek pierwszy na świecie dysk twardy o pojemności 6 TB. Ultrastar He6 o wielkości 3,5 cala ma wirujące talerze i głowice czytania/pisania umieszczone w szczelnej obudowie wypełnionej helem. Według producenta, to właśnie głównie dzięki zastosowaniu tego gazu udało się uzyskać tak dużą pojemność dysku - aż o ok. 5o proc. większą niż w standardowych dyskach wypełnionych powietrzem. Hel ma 7 razy mniejszą gęstość niż powietrze, co znacznie redukuje tarcie występujące na styku umieszczonych w nim ruchomych elementów mechanicznych. W efekcie dysk wydziela mniej ciepła, pracuje ciszej i można na nim zapisać więcej danych. Źródło: „Ultrastar He6 - dysk twardy Hitachi o pojemności 6 TB"

Automatyczny marketing coraz popularniejszy w Polsce

W ciągu ostatnich 2 lat prawie 1000 polskich firm wdrożyło nową technologię marketingową, która monitoruje zachowanie klientów na stronie internetowej i kieruje automatyczne akcje marketingowe. Wg amerykańskiej firmy analitycznej Sirius Decisions, dziś ok 20% firm korzysta z rozwiązań do automatyzacji marketingu, ale w 2015 roku będzie to już ponad 50%. W Polsce pierwsze rozwiązanie marketing automation, SALESmanago, pojawiło się 2 lata temu. Dzisiaj aktywne konta w systemie ma ponad 5000 firm, a baza zainteresowanych marketing automation przedsiębiorstw liczy ponad 15 tys podmiotów. Źródło: „Marketing Automation popularniejsze wśród polskich firm"

Zobacz również:

Ochrona danych - a po co?

Z badania przeprowadzonego przez firmę Office Depot wśród przedstawicieli małych i średnich firm w USA wynika, że aż 80% z nich nie stosuje praktycznie żadnych metod ochrony danych. Jednocześnie jednak aż 66% uważa, że ich przedsiębiorstwa są w pełni bezpieczne i odporne na awarie i ataki cyberprzestępców. Zdaniem specjalistów z firmy McAfee, w wielu przypadkach fałszywe poczucie bezpieczeństwa wynika z przeświadczenia, że małe i średnie przedsiębiorstwa nie bywają celami ataków hakerskich. Tymczasem z opublikowanego w tym roku raportu Verizon Business Data Breach Investigations Report (DBIR) wynika, że ponad 40% wszystkich ataków na organizacje skierowanych jest właśnie przeciwko małym i średnim firmom. Źródło: „Firmom zagraża... fałszywe poczucie bezpieczeństwa?"

RZECZPOSPOLITA

Megapanel: Zmiany dopiero poza pierwszą trójką

Polskie Badania Internetu przeanalizowały, jak wyglądałby ranking największych grup internetowych w Megapanelu, gdyby wszystkie trwające i zapowiadane na rynku fuzje stały się już faktem. Autorzy Megapanelu przygotowali symulacje stanu rynku przy założeniu, że już w sierpniu wp.pl i Grupa o2 stanowiły jedną firmę (dziś czekają na zgodę UOKiK na przejęcie wp.pl przez o2.pl), Grupa Onet zespoliła swoje wyniki z wynikami portali macierzystej grupy Ringier Axel Springer (spodziewany przez branżę ruch będący odpowiedzią na fuzję wp i o2), a portale Mediów Regionalnych byłyby liczone razem z tymi należącymi do Grupy Polskapresse (ta druga firma właśnie wchłania Media Regionalne). W takim układzie pierwsza trójka pozostałaby identyczna (Grupa Google 18,79 mln użytkowników, Grupa Allegro-GG 16,47 mln i Facebook.com 15,62 mln użytkowników). Kolejne byłyby nieistniejące dziś nowe grupy: Grupa Onet i Grupa RAS (miałaby 15,35 mln użytkowników). Źródło: „Megapanel po przewrocie"

Zimna woda schłodzi centra danych

Google chce wykorzystać do chłodzenia centrum danych w Finlandii morską wodę. Firma zainwestuje kolejne 450 mln euro w centrum przetwarzania danych w fińskim mieście Hamina, w które już zainwestował 350 mln euro. Inwestycja Hamina powstała we wrześniu 2011 r. i do instalacji chłodzących wykorzystywana jest tam zimna morska woda z nieodległej Zatoki Fińskiej. Pozwala to na znaczne obniżenie zużycia energii przez obiekt, który wymaga wielkich nakładów właśnie na chłodzenie nieustannie pracujących serwerów. W podobnym kierunku idzie również Facebook, który swoje pierwsze centrum przetwarzania danych poza USA uruchomił w Szwecji, tuż pod kręgiem polarnym. Firma zdecydowała się na taką lokalizację także z powodu korzystnych warunków naturalnych czyli niskich temperatur. Źródło: „Zimno na wagę złota"

Większa satysfakcja z użytkowania Galaxy Tab niż iPada

Samsung wygrywa z Apple w rankingu satysfakcji użytkowników tabletów J.D. Power. Użytkownicy tabletów najwyżej ocenili właśnie koreańskie urządzenia. Według rankingu satysfakcji użytkowników, gadżety Samsunga zdobyły 835 punktów (na 1000 możliwych), a iPady Apple'a — 833 punkty. Na dalszych miejscach znalazły się urządzenia Amazona, Asusa i Acera. Samsung był jedyną firmą, która poprawiła notowania we wszystkich kategoriach — wydajności, łatwości obsługi, designu, wyposażenia i ceny. Warto jednak zauważyć, że Samsung wygrał to zestawienie właśnie dzięki niższej niż w przypadku urządzeń Apple'a cenie. We wszystkich innych kategoriach iPady górowały nad rodziną Galaxy Tab. Badanie przeprowadzono z udziałem ponad 3,3 tys. użytkowników tabletów w USA, którzy kupili swoje urządzenia w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Źródło: „Apple zrzucone z tronu“

WYBORCZA.BIZ

BlackBerry nie zmieni właściciela

BlackBerry nie zostanie sprzedane, lecz wyemituje obligacje zamienne o wartości ok. 1 mld dol. Stanowisko prezesa stracił też dotychczasowy szef firmy Thorsten Heins.

Do poniedziałku wszystko wskazywało na to, że kanadyjski fundusz inwestycyjny Fairfax Financial przejmie producenta smartfonów BlackBerry za 4,7 mld dol. Jednak po sześciu tygodniach tzw. due dilligence (analizy kondycji przejmowanej spółki), jaką przeprowadzał Fairfax Financial, podjęto inną decyzję. Fundusz nie kupi BlackBerry. Zamiast tego producent smartfonów wyemituje siedmioletnie obligacje zamienne o wartości ponad 1 mld dol. Fairfax będzie przewodził nabywcom, a sam kupi największy pakiet obligacji wart ok. 250 mln dol. Źródło: „BlackBerry się nie sprzedaje, wymienia prezesa“

Apple i Microsoft konta Google i producenci smartfonów

Konsorcjum Rockstar, w skład którego wchodzą między innymi Apple i Microsoft, pozywa przed amerykańskim sądem Google i producentów telefonów z systemem Android o naruszenie ich patentów. Jak twierdzi Rockstar, Google narusza siedem patentów konsorcjum. Obejmują one dopasowywanie reklam do treści, które użytkownik wyszukuje w sieci. Pozew uderza zatem w podstawową działalność Google'a. Pozew otrzymali również producenci telefonów z systemem operacyjnym Android, czyli między innymi Samsung, HTC i Huawei. W tym wypadku chodzi o patenty dotyczące interfejsu użytkownika. Źródło: „Microsoft i Apple kontra Google, Samsung i HTC - kolejna odsłona wojny patentowej"

PULS BIZNESU

Śląscy przedsiębiorcy wspierają szkolenie informatyków

Z danych Komisji Europejskiej wynika, że aż 700 tys. miejsc pracy dla specjalistów IT powstanie w Europie do 2016 r. Tymczasem informatyków, także na polskim rynku, już jest za mało. Nie dość, że młodzi ludzie w Polsce rzadko wybierają informatyczne kierunki studiów, to ich absolwenci często nie spełniają oczekiwań firm — narzekają przedsiębiorcy ze śląskiego Klastra IT, którzy postanowili to zmienić i zaangażowali się w unowocześnienie kształcenia oraz promowanie informatyki w regionalnych technikach informatycznych. Przedsiębiorcy chcą nauczyć młodzież m.in. tworzenia aplikacji w aktualnych i pożądanych na rynku technologiach, bo tego będą potrzebować pracodawcy. Na pomyśle mają skorzystać również nauczyciele, którzy dzięki współpracy z biznesem będą mogli podnieść swoje kompetencje zawodowe oraz zdobyć doświadczenie pozaszkolne. Źródło: „Informatycy na wagę złota"

23-25 USD za akcje Twittera

Oficjalna cena emisyjna akcji Twittera zostanie opublikowana we środę, ale firma podwyższyła przedział cenowy dla akcji sprzedawanych w ramach oferty publicznej - informuje Bloomberg. Amerykańska spółka zaoferowała inwestorom 70 mln akcji w cenie od 23 do 25 USD, co kształtuje jej wartość rynkową na poziomie 13,6 mld USD. Wcześniej zakładano przedział cenowy rzędu 17-20 USD. Źródło: „Twitter "sprzedaje" się drożej“


TOP 200