Współzałożyciel Facebooka nawołuje do jego rozbicia

Ta informacja zaskoczy na pewno wiele osób ze świata IT. Jak podaje New York Times, Chris Hughes (współzałożyciel największej na świecie sieci społecznościowej; chodzi oczywiście o Facebooka) spotkał się niedawno z przedstawicielami rządu USA i należących do niego agencji, starając się ich przekonać, że nadszedł najwyższy czas na to aby monopol tej korporacji złamać i przedsięwziąć kroki zmierzające do jej podzielenia.

Chris Hughes argumentuje, że Facebook łamie w jawny sposób prawo antymonopolowe i jest zbyt potężny, dlatego rząd USA nie powinien się tej sytuacji bezczynnie przyglądać, ale zacząć działać. New York Times twierdzi, że Chris Hughes rozmawiał w tej sprawie w zeszłym tygodniu z osobami z najbliższego otoczenia Trumpa, doradzając im jak w zaistniałej sytuacji należy postępować.

Chris Hughes (który rozstał się z Facebookiem w 2007 roku) miał spotkać się w asyście dwóch wybitnych prawników zajmujących się łamaniem ustawy antymonopolowej (Tim Wu i Scott Hemphil) z osobami pracującymi w różnych agencjach rządowych USA, takich jak Federalna Komisja Handlu, Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych oraz z prokuratorami.

Zobacz również:

  • YouTube będzie wymagać od twórców oznaczania filmów generowanych przez AI
  • Facebook i Instagram bez reklam, ale za dodatkową opłatą
  • Telegram wychodzi na prostą i zapowiada IPO

Hughes miał zwrócić uwagę na strategii Facebooka polegającej na jak to określił „seryjnym, defensywnym przejmowaniu” konkurujących z nim firm, co pozwoliło mu opanować ten rynek prawie w stu procentach i utrzymując dominującą pozycję w branży reklamowej, której obecnie nie jest w stanie nikt zagrozić.

Informacja podana przez New York Times pojawiła w zeszłym tygodniu się dzień po tym gdy Facebook opublikował raport finansowy podsumowujący drugi kwartał 2019 r. W raporcie tym Facebook ujawnił, że FTC (Federalna Komisja Handlu USA) wszczęła w czerwcu dochodzenie mające sprawdzić, czy prowadzona przez niego polityka nie łamie ustawy antymonopolowej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200